Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

Känn historiens vingslag

Låglandsvandring 3

STF Alingsås-Vårgårda

20 Aug 2020

Aug

Inte medlem
Samling kl 9.30 vid p-platsen N Strömgatans förlängning för samåkning. Kläder efter väder, medtag eget fika. Anmälan till Caj Rooslund 0702 - 89 86 18.
Vi tar oss till Herrevadsbro i Nårunga för att vandra på historiskt intressanta marker i Herrevadsbro. Vandringen är ca 4 km lång och går längs vägar och stigar. Utmed leden finns historiska sevärdheter som en hålväg, en backstuga, en mordplats, en domarring, en massgrav, en gropaval, en stenbro samt en forntidsgrav. Det finns i trakten en sägen om ett slag och en riddare med silverskodd häst. Kanske kan det ha varit Birger Jarl? Platsen för slaget är omstritt bland historiker då det finns ett Herrevadsbro även i Västmanland.
  • Senaste datum för anmälan: 18/08
  • Samling: P-platsen Norra Strömgatans förlängning , 09:30
  • Plats: Herrevadsbro, Nårunga
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Caj Rooslund 0702 - 89 86 18

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 18 Mar - 30 Jun 2020

Vårens program inställt

Svenska Turistföreningens lokalavdelning i Alingsås-Vårgårda har vid sitt senaste styrelsemöte beslutat följa de råd och riktlinjer som myndigheterna utfärdat med anledning av coronavirusets utbredning i Sverige. Det innebär att avdelningens vårprogram skjuts fram och kommer att genomföras till hösten om inga nya restriktioner tillkommit då.

Medlem: Pris ej bestämt

• 20 Aug 2020