Favorit i repris - Lights in Alingsås

STF Alingsås-Vårgårda

15 Okt 2019

Inte medlem
Samlings kl 19 Hillsalen, Västra Ringgatan, Alingsås. Begränsat antal- Kläder efter väder. Anmälan senast 10 oktober.
Vi har bokat "vår" favoritguide, Kerstin Westin, att lotsa oss runt årets upplaga av Lights in Alingsås. den här gången har vi valt att lägga starten för själva vandringen till kl 19.30 för att vara säkra på att det är mörkt när vi går slingan, som i år går genom Nolhaga park. Efter genomförd ljusvandring återsamling i Hillsalen för lika traditionellt go´fika.
  • Senaste datum för anmälan: 10/10
  • Samling: Hillsalen, Västra Ringgatan, Alingsås , 19:00
  • Plats: Alingsås
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Siv Engman 0706 - 60 65 68

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 25 Sep 2019

Bland domarringar och sjöbotten

Vi vandrar genom ett vackert kulturlandskap i Fullestad, med åkrar som en gång varit sjöbotten. Utefter leden finns flera domarringar. Det är lättvandrade stigar vi använder som tar oss genom olika typer av skogsmark. Den medeltida Fullestad kyrka, som vi passerar, är byggd av gråsten och vi får komma in i kyrkan och kommer att få höra lite om kyrkans historia. Vandringen är ca 6 km lång.

Samling kl 9.30 p-platsen Norra Strömgatans förlängning, Alingsås, för samåkning. Kläder efter väder, medtag eget fika.

• 02 Okt 2019

Bosse lär oss Vårgårdas historia

I Vårgårda kommer vi att få en guidad rundvandring under ledning av Bosse Wallentin, som visar och berättar om Vårgårdas framväxt och de gamla kvarteren runt järnvägsstationen och längs Kungsgatan. Efter guidningen går de som vill tillsammans på kondis.

Samling kl 9.30 p-platsen Norra Strömgatans förlängning, Alingsås, för samåkning., eller vid Vårgårda station kl 10. Kläder efter väder, eget fika eller fika i Vårgårda.

• 15 Okt 2019

Favorit i repris - Lights in Alingsås

Medlem: 100 kr

Icke-medlem: 140 kr

• 31 Okt 2019

Ledstänger som gör avtryck

Vi gör ett studiebesök hos Herrljunga Ledstångsfabrik, för de flesta ett ganska anonymt företag. I byggkretsar ett mycket välkänt och välrenommerat familjeföretag. Det bildades 1945 och sysselsätter i dag 17 personer. Kunder är både privatpersoner och stora välkända byggföretag. Deras ledstänger finns i både privata hus och offentliga byggnader runt om i landet.

Samling i Alingsås: kl 10 p-platsen vid Norra Strömgatans förlängning. I Herrljunga: kl 10.45 utanför Herrljunga Ledstångsfabrik. Eget fika eller fika i Herrljunga.

• 14 Nov 2019

Helena lär oss resa hållbart

Helena Strand driver Alingsås Resebutik och är en av de resebutiker som säljer utländska tågbiljetter. Hon har stor erfarenhet av tågresor i Europa och kommer att ge oss tips och råd för hur vi ska resa hållbart utanför Sveriges gränser i framtiden.

Samling kl 18,30 Brunngårdens samlingssal, Norra Ringgatan, Alingsås. Fika ingår.

Medlem: 40 kr

Icke-medlem: 60 kr

• 06 Feb 2020

Årsmöte

Sedvanliga årsmötesförhandlingar. Program i övrigt bestäms senare.

Samlings preliminärt Brunnsgården samlingssal, Norra Ringgatan, Alingsås, kl 18.30

Medlem: Pris ej bestämt