tarfala dugnad

Tarfala - fasadmålning

Fasadmålning och yttre arbeten på fjällstugan i Tarfala som är belägen i Tarfalavagge, en oerhört vacker dalgång i Kebnekaisemassivet. Här är slående kontrastrikt med glaciärernas is, den blågröna sjön Tarfalajaure och den karga gröna växtligheten.

Första dagen går vandringen från Nikkaluokta till Kebnekaise Fjällstation där vi övernattar. Dagen efter beger vi oss upp till Tarfalastugan där vi tillbringar 4 heldagar och två halvdagar. Vi beräknar att uppdraget totalt tar åtta dagar inklusive vandringen ut från Nikkaluokta och hem till samma plats.

Reseförslag
Du bokar din resa själv och behöver vara i Nikkaluokta den 31 juli. Vi rekommenderar nattåg till Kiruna och vidare bussresa till Nikkaluokta. Från Nikkaluokta vandring till Tarfala via STF Kebnekaise Fjällstation.

Uppdraget leds av Jan Lind och Per Bylund.

Uppdraget

NÄR?
31 juli – 7 augusti 2022

VAD?
Fasadmålning och utvändigt av gäststugan, stugvärdsstugan samt några mindre förråd.

VAR?
Vi utgår från Nikkaluokta. Uppdraget genomförs vid STF Tarfala Fjällstuga där också boende finns för dugnadsgruppen. Under vandringen ut/hem bor vi på STF Kebnekaise Fjällstation.

GRUPPEN?
Vi söker 6-7 deltagare.