saltoluokta

Saltoluokta – interiör målning

STF Saltoluokta fjällstation ligger i väglöst land, vid världsarvsområdet Laponia. Huvudbyggnad är i behov av en del åtgärder. Främst målning av dörrar, möbler, olja golv, måla innertak med mera. Saltoluokta ligger lättillgängligt, mitt på Kungsleden. Du tar dig lätt dit med tåg till Gällivare och sedan buss 93 till Kebnats varifrån man tar en båt över sjön till Saltoluokta. Fjällstationen består av huvudbyggnad och fyra gästhus.

Vi har valt att dela upp projektet två olika grupper och tidpunkter. En grupp som genomför restaureringen före säsongsöppning och en efter stängning i september. Ni söker till en av tidpunkterna.

Reseförslag
Du tar tåget till Gällivare och sedan buss 93 till Kebnats varifrån man tar en båt över sjön till Saltoluokta. I och med att båda grupperna kommer genomföra sina uppdrag antingen före eller efter stängning kommer vi arrangera specialtransport.

Uppdraget leds av dugnadsledaren (Kamilla Hindborg och Jan-Erik Gunnarsson leder sommargruppen och Christer & Lena Norde höstgruppen).

UPPDRAGET

NÄR?
Gruppen på sommaren: 6 – 12 juni
Gruppen på hösten: 15 – 21 september

VAD?
Målning av dörrar, möbler, olja golv, måla innertak med mera.

VAR?
STF Saltoluokta fjällstation

GRUPPEN?
Vi söker 8 personer per tillfälle.