sälka

Sälka - fasadmålning

Fasadmålning på Sälka Fjällstuga. Stugplatsen har flertalet byggnader som har behov av att målas. Det är tre gäststugor samt ett förråd och ett dass som behöver ny fasadfärg. Stugan ligger 2 dags-etapper från Kebnekaise, som i sig ligger 19 kilometer från Nikkaluokta. Totalt tre etapper. Ena vägen kommer gruppen flygas ut ihop med material till stugan. Uppdraget kommer innebära cirka 8-9 dagar varav tre dagar vandring och cirka 5-6 dagar arbetet på stugplatsen.

Reseförslag
Du bokar din resa själv och behöver vara i Nikkaluokta den 1 juli. Vi rekommenderar nattåg till Kiruna och vidare bussresa till Nikkaluokta. Från Nikkaluokta helikopterresa i samband med planerad flygning till Sälka. På vägen hem vandring tillbaks till Nikkaluokta. Totalt 46 km, inklusive övernattning på fjällstuga/fjällstation

Uppdraget leds av Stefan Erlandsson & Tina Stark.

Anmäl dig till detta uppdrag

Uppdraget

NÄR?
1-10 juli 2022

VAD?
Fasadmålning och utvändigt arbete på tre gäststugor samt ett förråd och ett dass.

VAR?
Vi utgår från Nikkaluokta. Uppdraget genomförs vid STF Sälka Fjällstuga där också boende finns för dugnadsgruppen. Under vandringen hem bor vi i fjällstuga/fjällstation längs vägen

GRUPPEN?
Vi söker 6-7 deltagare