Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Upprustning av annexet, Sylarna

Uppdraget består av blandade arbetsuppgifter för att rusta upp annexet Kläppen på STF Sylarna Fjällstation. 11-19 juni 2020.

Är du en van vandrare och gillar hantverk är detta ett uppdrag för dig!

Uppdraget
Dugnadsuppdraget på STF Sylarna Fjällstation gäller upprustning av annexet Kläppen. Det är en lista med blandade arbetsuppgifter som väntar oss: målning av husets fasad, några rum och eventuellt även reningsverket. Fönsterrenovering, byte av golv och bygga sängar. Vi söker 12-15 personer. Om du är hantverkskunnig är det ett stort plus.

Vi önskar att du som anmäler dig till uppdraget är van vid heldagsvandring med packning då vi tar oss både till och från uppdragsplatsen till fots.

Upplägget
Vi samlas på STF Storulvån Fjällstation och vandrar till STF Sylarna Fjällstation den 11 juni. Dugnadsarbetet pågår 12-17 juni. Den 18 juni vandrar vi vidare till STF Helags Fjällstation där vi har avslutningsmiddag. Vandring till Ljungdalen den 19 juni. Eventuellt övernattning i Ljungdalen/Åsarna.

Reseförslag
Startplats är STF Storulvån Fjällstation. Vi rekommenderar att du tar tåg till Duved, därifrån ordnar STF gemensam transport till Storulvån. Hemresan sker troligtvis från Ljungdalen/Åsarna. Mer info kommer när tidtabellerna är släppta.

Välkommen till ett spännande uppdrag på en av Jämtlandsfjällens finaste platser!

Uppdraget leds av Hildegard Nufer och Jan-Erik Gunnarsson.

Uppdraget

NÄR?
11-19 juni 2020

VAD?
Blandade arbetsuppgifter i annexet Kläppen på STF Sylarna Fjällstation.

VAR?
STF Sylarna Fjällstation