Fasadrenovering Storrödtjärnstugan

Dugnadsuppdraget är att måla fasaden, kitta och måla om fönster samt bygga en ny trappa till Storrödtjärnstugan. 5 – 12 sep 2020.

Känner du att detta är något för dig, att bo, arbeta och umgås med likasinnade i en fantastisk miljö ska du inte tveka att söka.

Uppdraget
Dugnadsuppdraget innebär att måla fasaden, kitta om fönster och måla fönster på STF Storrödtjärn Fjällstuga. Vi ska även bygga en helt ny trappa. Lite småfix på platsen brukar det också finnas. Till detta dugnadsuppdrag söker vi 6 personer som vill komma ut och måla i fantastisk miljö, snickra i fina vyer och är vana vandrare.

STF Storrödtjärn Fjällstuga ligger i Långfjällets naturreservat som gränsar mot Rogens naturreservat och närliggande Töfsingdalens nationalpark.

Upplägget
Vi kommer att starta från STF Grövelsjön Fjällstation på lördag morgon den 5 september och vandra ut till STF Storrödtjärn Fjällstuga. Vandringen är 22 km. Vi går via Hävlingens stugor och kommer att få storslagna vyer över Storvätteshågna och fin utsikt mot Töfsingdalens nationalpark på vägen. Det är en krävande vandring eftersom området består av en hel del blockterräng.

Väl på plats har vi 5 arbetsdagar innan vi fredagen den 11 september gör vandringen tillbaka till STF Grövelsjön Fjällstation där vi avslutar med gemensam middag och övernattning innan vi på lördagen börjar våra resor hem.

Reseförslag
Du bokar din resa själv men behöver vara på STF Grövelsjön Fjällstation tidigt på lördag morgon den 5 september så bäst är att ta bussen som anländer fredag kväll och övernatta på fjällstationen. Ett annat alternativ är att åka bil. Om du övernattar på STF Grövelsjön Fjällstation finns det olika varianter och prisklasser på boende. Vi reser hemåfrån Grövelsjön lördag morgon den 12 september.

Tänk på att boka ombokningsbara tågbiljetter, och glöm inte att du som STF-medlem har 10 % rabatt på SJ.

Uppdraget leds av Mia Johannesson och Charlotta Blomberg.

Uppdraget

När?
5-12 september 2020.

Vad?
Måla fasaden, kitta om fönster och måla fönster. Bygga en helt ny trappa.

Var?
STF Storrödtjärn Fjällstuga, som ligger mellan Rogens och Långfjällets naturreservat. En vandring på 22 km från STF Grövelsjön Fjällstation.

Deltagare?
Vi behöver 6 personer med god vandringsvana. Några snickarkunniga och några intresserade av att måla.