Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Invändig renovering STF Stensdalen

Uppdraget är att renovera mellanstugan. Stugan har behov av invändig målning, nytt golv och nytt kök. 8 - 15 jun 2020.

Tycker du om att träffa nya människor, vandra i fjällen och är händig är det här uppdraget i Jämtland något för dig!

Uppdraget
Mellanstugan är den mindre stugan i Stensdalen. Mellanstugan har två 6-bäddsrum och ett självhushållskök. Uppdraget består i att måla invändigt, lägga nytt golv och montera ett litet kök. Stensdalsstugan ligger i väglöst land, 13 km väster om Vålådalen i Vålådalens naturreservat och i Handöldalens sameby. Stugorna ligger på Stensån på 800 m höjd strax nedanför trädgränsen. Det finns två 4-bäddsrum i stugan där dugnadsgruppen kan bo.

Upplägget
Vi utgår från STF Vålådalen Fjällstation den 8 juni och vandrar ut till STF Stensdalen Fjällstuga på förmiddagen. Det är en dagsetapp på cirka 13 km. Vi håller tummarna för att snön smält. På stugplatsen räknar vi med 5-6 arbetsdagar för renoveringen. Uppdraget är på totalt 7-8 dagar varav 2 är vandringsdagar. Vi avslutar uppdraget med att vandra tillbaka till STF Vålådalen Fjällstation där vi har en gemensam middag den 14 juni, innan det är dags för hemfärd den 15 juni.

Reseförslag
Tåg till Undersåker. Buss eller taxi 27 km till Vålådalen.

Dugnadsledare är Lars-Olof Borking och Bengt Bergström.

UPPDRAGET

NÄR?
8 – 15 juni.

VAD?
Bland annat invändig målning, lägga golv och montera nytt kök i STF Stensdalen Fjällstuga.

VAR?
STF Stensdalen Fjällstuga i Jämtland.

GRUPPEN?
Gruppen kommer bestå av 6 personer + dugnadsledaren.