STF Ytterhogdal Vildmarks Lodge

Upplev

På Vildmarks Lodge ligger de bästa upplevelserna som naturen har att erbjuda precis utanför dörren. Vi har en egen strand och brygga där du kan bada och fiska. Du kan utforska floden med kanot eller båt. Eller kanske bygger du din egen trädflotte. Du kan vandra eller cykla, bygga trädhus, tända lägereld och grilla. Under den kallare årstiden kan du åka skidor, skridskor eller hundspann. Under hela året kan du njuta av badtunnan och bastun. Nedan har vi samlat några av våra favoriter. Låt oss gärna redan före ankomst få veta vad du vill göra så hjälper vi dig att organisera din perfekta upplevelse.

Fiska
Här väntar fina fiskeupplevelser, både från land, båt eller på is. I floden Ljusnan finns rikligt med öring, gädda, abborre och lax. När floden är frusen väntar spännande isfiske. Du kan låna utrustning på plats. Båt finns att hyra.

Paddla kanot
Upptäck naturen från vattnet med en av våra kanoter. Glid fram i stillheten och njut av naturens ljud. Utforska öarna och ta en picknicklunch vid en av vikarna.

Vandring
Området runt Vildmarks lodgen bjuder på ett fantastiskt landskap att utforska till fots. Vi hjälper dig gärna med kartor och tips på vandringar.

Skidåkning och snowboard
Du kan åka längdskidor på den frusna floden på Vildmarks Lodge eller i närheten i Ytterhogdal. Vill du åka alpint, hittar du fyra fantastiska skidområden inom en timmes bilresa från Vildmarks Lodge.

Släde / skridskoåkning
Vår del av floden Ljusnan fryser helt under de kallare månaderna, så att du kan glida fram på skridskor eller åka släde. En magisk upplevelse.

Norrsken och stjärnhimmel
Från oktober till slutet av mars finns det rika möjligheter att se norrsken hos oss. Här finns heller inga ljusföroreningar på himlen, vilket ger en helt magisk stjärnhimmel att förlora sig i.

Natur och vilda djur
I området kring lodgen finns ett rikt djurliv.  Om du har tur kanske du möter brunbjörnen i dess naturliga miljö, och dessutom kan du spana efter älgar, renar, bäver och mycket mer. För dig som är intresserad av jakt, finns möjlighet att boka in detta tillsammans med en av våra partners.

Husky-turer
Att utforska våra vackra omgivningar bakom ett hundspann är en mycket speciell upplevelse. Vi erbjuder turer i samarbete med vår partner Husky-turer.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er