STF Visby Rävhagen Vandrarhem

Här bor du mysigt och lugnt på cykelavstånd från Visby

Bo på cykelavstånd till rosornas stad. Vandrarhemmet ligger i en mysig skogsglänta ett par kilometer från Visby Ringmur. Här bor du i lugna omgivningar med Visbys kultur- och nöjesliv på bekvämt avstånd. Sov gott i egen stuga eller i klassiska vandrarhemsrum.

Vandrarhemmet Rävhagen ligger strax utanför världsarvsstaden Visby. Här bor du i lugna omgivningar med närhet till Visbys kultur- och nöjesliv. Vandrarhemmet ligger i en mysig skogsglänta ett par kilometer från Visby ringmur.

I anläggningens huvudbyggnad finns rum med mellan två och sex bäddar. Alla rummen ligger mot en korridor med nära tillgång till toalett, dusch och kök. Vid köket finns även en samlingssal med TV. Intill huvudbyggnaden ligger stugbyn med tolv stycken fyrabäddsstugor. I varje stuga finns dusch, toalett och ett eget pentry.

I vandrarhemmets annex ligger receptionen och här finns rum med mellan två och fyra bäddar. I varje rum finns dusch, toalett, kylskåp, vattenvärmare, tv med dvd och varje rum har en egen uteplats.

På anläggningen kan du hyra cykel, tvättmaskin och äta i vår frukostservering där vi sätter fokus på mat som är egentillverkad, kravmärkt, ekologisk, närodlad och närproducerad. Frukost ingår för de som bokat rum 21 maj till 10 september. Självhushållstugor kan köpa till frukost. Det finns även tillgång grillplats. Gratis WiFi. Vi har även laddstolpe för el-bilar.

Anläggningen ligger 50 m från Visby ishall och det är även nära till andra sportaktiviteter som Visbytravet, ridhus, fotbollsplaner och motionsspår. Passar lika bra för semesterfirare som för skolresor och idrottsläger.

Avstånd:
Visby centrum 2 km. Livsmedelsaffär 500 m. Busshållplats 500 m. Havet 4 km.

OBS! Obligatorisk förbokning.

• Husdjur tillåtna

Ett begränsat antal djurrum finns.

• Elbilsladdning

Möjlighet finns att ladda elbil.

• Wifi

Wifi i allmänna lokaler och/eller på rummet.

• Cykelförvaring

Möjlighet till cykelförvaring finns.

• Cykeluthyrning

Cykel finns att hyra.

• Parkering

Bilparkering finns i anslutning till boendet, avgift kan tillkomma.

• Frukost

Frukost ingår i rumspriset eller finns att köpa mot tillägg. Öppettider/utbud kan variera utifrån säsong.

• <1 km till tågstation/busshållplats

Närmare än 1 km till tågstation/busshållplats.

• Boka ett eget hus

Möjlighet finns att boka hela boendet för ditt sällskap.

• Grupper

Boendet har möjlighet att ta emot grupper om minst 10 personer.

• Konferens

Boendet har möjlighet att arrangera möten / konferens.

Rävhagen 15
    621 91 Visby

Med bil
    Om du kommer med bil från hamnen: Följ Färjeleden från hamnen. Kör mot väg 143. Efter ca 6 km kommer ni till väg 143. Kör ca 400 meter på väg 143 och sväng sedan vänster på väg skyltad "Rävhagen". 400 meter in på denna väg ligger vandrarhemmet STF Rävhagen/Visby.

Att cykla/gå
    Om du går eller cyklar kan du ta en kortare väg från hamnen genom stan enligt följande: Hamnen-Hästgatan-Österport-Österväg-Follingboväg. När du kommer till rondellen korsar du den så du kommer ut på väg 143. Efter 400 meter på väg 143, sväng vänster på väg skyltad "Rävhagen". 400 meter in på denna väg ligger vandrarhemmet STF Rävhagen/Visby.

Med buss
    Det finns ingen buss som stannar direkt utanför. Det finns två olika busslinjer som stannar ca 400-500 m från vandrarhemmet, landsbygdstrafiken linje 11 och stadstrafiken linje 2. Se turlista på www.gotland.se/kollektivtrafiken

+46 498240450 ravhagen@grannen.se

Öppettider reception

Under högsäsongen 27 juni -14 augusti är receptionen öppen 9:00-11:00 och 15:00-17:00. Resterande del av året är öppettiderna anpassade efter behov. Mer information lämnas närmare ankomst.

Antal rum

100 >

Följ STF Visby Rävhagen Vandrarhem

Upplevelser i Sverige

Det finns mycket att uppleva och göra över hela landet. Oavsett om du är erfaren eller nybörjare. Välkommen att uppleva Sverige med oss. Här ger vi tips och inspiration - allt från guidade vandringar till grottäventyr.

Turista hållbart

Vi inspirerar till upplevelser som visar hänsyn för platsens natur- och kulturmiljöer och som bygger på nyfikenhet och upptäckarglädje. Läs mer om du hur du planerar en mer hållbar semester.