STF Visby Lägenhetshotell

Mer om STF Visby Lägenhetshotell

STF Visby Hotell är en nybyggd anläggning just utanför Visby ringmur. Vi erbjuder 60 nybyggda och smakfullt inredda lägenheter. Hos oss kan du koppla av och njuta av ett dopp i poolen.

Du bor ca 800 meter från Visby Ringmur i en lugn men central omgivning med närhet till ett stort restaurang-, nöjes- och kulturutbud.

Hos oss trivs hela familjen! Vi har ett mysigt poolområde med solsängar och sällskapsytor med grillplatser för lyckade kvällar. I närheten finns lekplatser och fina promenadstråk. I receptionen som är bemannad dagtid går det bra att låna spel, pyssel och simdynor till våra mindre gäster.

Våra nybyggda lägenheter är fullt utrustade med kök, badrum och ett allrum med sovplatser och soffa för en komfortabel vistelse. Lägenheterna är 32 kvm. När du hyr en lägenhet hos oss kan du själv välja om du vill laga mat i köket, grilla vid poolen eller besöka någon av Visbys trevliga restauranger. Det smidiga är att du väljer själv!

För en riktigt lugn och skön start på dagen beställer du vår frukostkorg. Vi levererar den direkt till din dörr på morgonen. Frukostkorgen innehåller färska frallor, gott pålägg, juice och kaffe.

Visby är en av Skandinaviens bäst bevarade medeltida städer och det är inte svårt att förstå varför staden tagit plats på UNESCOs världsarvslista. Ringmuren, Almedalen, kyrkoruinerna, botaniska trädgården: staden är fullt av intressanta platser.

Visby är känd som rosornas och ruinernas stad. Ta en promenad genom gränderna, sätt dig på en bänk och bara njut av utsikten över hustaken mot havet. Titta in i några av alla charmiga butiker som säljer gotländskt hantverk och delikatesser.
Tre badstränder finns på cykelavstånd från centrum. Här finns shopping, strandrestauranger med after beach och utkiksplatser.

Välkommen!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er