Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Vilhelmina Järjagården Vandrarhem

Hitta till STF Vilhelmina Järjagården Vandrarhem

Bil: Kör E45 från Vilhelmina i riktning mot Storuman, 26 km. Därefter vänster mot Storsele (skylt Järjagården) 2 km. Järjagården ligger i slutet av byn, till höger på en höjd.

Flyg: Att besöka vildmarken ska vara enkelt. Till Järjagården tar du dig smidigt med flyg, direkt från Stockholm till flygplatsen i Vilhelmina. Du kan även flyga till Umeå, och därifrån fortsätta resan med hyrbil.

Buss: Res bekvämt med nattbussar. Lapplandspilen förbinder Vilhelmina med Cityterminalen och Arlanda Flygplats över veckosluten.
  • GPS-koordinater: N64.816123°, E16.824832°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er