STF Vickleby/Bo pensionat

Mer om STF Vickleby/Bo pensionat

Pensionatet, med det gamla kronofogdebostället och byns gamla lanthandel är placerat på landborgskanten, i Vickleby. Här i byn hittar du en av Sveriges vackraste bygator.

Pensionatet har varit verksamt sedan 1914, då Maja Uddenberg startade det. På Majas tid var det konstnärerna som fyllde pensionatet. Idag är det den natur- och kulturintresserade gästen som sätter prägeln på pensionatet som har öppet från tidig vår till jul.

Pensionatet har 22 personligt inredda och unika rum som samtliga har egen dusch och toalett. Vi debiterar inga enkelrumstillägg om du bor i enkelrum. I restaurangen serveras säsongsbaserad, närproducerad mat från det Öländska skafferiet. På menyn hittar du alltid Ölandslamm, piggvar från Gräsgård samt vilt från närområdet. Lokalt och gott helt enkelt! Under julen dukar vi upp ett härligt julbord med lokala råvaror och smaker.

Huset rymmer även plats för möten, bröllop och andra sammankomster i härlig miljö. Matsalen har plats för upp till 100 gäster och behövs det mer utrymme finns det sköna, gröna rum i den stora trädgården utanför. Vi erbjuder även möjlighet att hyra hela huset - perfekt för företaget, släkten eller föreningen.

Vi brinner för naturen och berättar gärna om våra personliga favoriter på ön. Vi hjälper dig och erbjuder bland annat ett antal utvalda paket med naturupplevelser. Med dessa får du på ett prisvärt sätt en upplevelse utöver det vanliga.

Så stäng av mobilen, ta av dig klockan och kom till oss på STF Vickleby/Bo Pensionat! Varmt välkommen hälsar Kattis och Klaus.

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Hos oss bor du alltid i rum med egen dusch/wc.
• Rumsnycklar desinficeras vid varje ny incheckning.
• Slutstädning av rum ingår alltid.
• Vi har utökat vår städning med nya rutiner.
• Högfrekventerade ytor i allmänna utrymmen rengörs regelbundet med desinfektion
• Handsprit finns i alla gemensamma utrymmen.
• Vår frukostbuffé har ersatts med bordsservering.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er