STF Vickleby/Bo pensionat

Mer om STF Vickleby/Bo pensionat

Pensionatet, med det gamla kronofogdebostället och byns gamla lanthandel är placerat på landborgskanten, i Vickleby. Här i byn hittar du en av Sveriges vackraste bygator.

Pensionatet har varit verksamt sedan 1914, då Maja Uddenberg startade det. På Majas tid var det konstnärerna som fyllde pensionatet. Idag är det den natur- och kulturintresserade gästen som sätter prägeln på pensionatet som har öppet från tidig vår till höst.

Pensionatet har 22 personligt inredda och unika rum som samtliga har egen dusch och toalett. Vi har även ett antal rum i byns gamla Lanthandel, belägen tvärs över gatan. Även dessa har eget badrum och är individuellt inredda. I några av dessa välkomnar vi även husdjur. Dessa är markerade med Husdjurstillåtet i bokningsfönstret.
Vi debiterar inga enkelrumstillägg om du bor i enkelrum.

I restaurangen serveras säsongsbaserad, närproducerad mat från det Öländska skafferiet. På menyn hittar du kan du allt utifrån säsong och tillgång hitta exempelvis Ölandslamm, piggvar från Gräsgård samt vilt från närområdet. Lokalt och gott helt enkelt!

Vi brinner för naturen och berättar gärna om våra personliga favoriter på ön. Vi hjälper dig och erbjuder bland annat ett antal utvalda paket med naturupplevelser. Med dessa får du på ett prisvärt sätt en upplevelse utöver det vanliga.

Så stäng av mobilen, ta av dig klockan och kom till oss på STF Vickleby/Bo Pensionat!

Varmt välkommen hälsar Kattis och Klaus.