STF Vickleby/Bo pensionat

Mer om STF Vickleby/Bo pensionat

Pensionatet, med det gamla kronofogdebostället och byns gamla lanthandel är placerat på landborgskanten, i Vickleby. Här i byn hittar du en av Sveriges vackraste bygator.

Pensionatet har varit verksamt sedan 1914, då Maja Uddenberg startade det. På Majas tid var det konstnärerna som fyllde pensionatet. Idag är det den natur- och kulturintresserade gästen som sätter prägeln på pensionatet som har öppet från tidig vår till jul.

Pensionatet har 22 personligt inredda och unika rum som samtliga har egen dusch och toalett. Vi debiterar inga enkelrumstillägg om du bor i enkelrum. I restaurangen serveras säsongsbaserad, närproducerad mat från det Öländska skafferiet. På menyn hittar du alltid Ölandslamm, piggvar från Gräsgård samt vilt från närområdet. Lokalt och gott helt enkelt! Under julen dukar vi upp ett härligt julbord med lokala råvaror och smaker.

Huset rymmer även plats för möten, bröllop och andra sammankomster i härlig miljö. Matsalen har plats för upp till 100 gäster och behövs det mer utrymme finns det sköna, gröna rum i den stora trädgården utanför. Vi erbjuder även möjlighet att hyra hela huset - perfekt för företaget, släkten eller föreningen.

Vi brinner för naturen och berättar gärna om våra personliga favoriter på ön. Vi hjälper dig och erbjuder bland annat ett antal utvalda paket med naturupplevelser. Med dessa får du på ett prisvärt sätt en upplevelse utöver det vanliga.

Så stäng av mobilen, ta av dig klockan och kom till oss på STF Vickleby/Bo Pensionat! Varmt välkommen hälsar Kattis och Klaus.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här