STF Västervik Hotell Park

Mer om STF Västervik Hotell Park

Vi vill att Du ska sova så där gott som om Du sovit hemma. En god natts sömn och en härlig frukost brukar göra susen när man är på resande fot. Och om man känner sig som hemma är det pricken över i:et. Det är lite så vi har tänkt här på Hotell Park. Mysigt, ombonat och nästan som hemma.

Huset är från 1881 och här finns knarrande golv, sneda väggar, blommiga tapeter och fönster som kan öppnas mot staden utanför. Hos oss bor du i bekväma rum med bäddade sängar och eget badrum. Hotellet ligger centralt i Västervik med direkt närhet till järnvägsstation och vår mysiga stadskärna. Men också lite avskilt, så du kan slå dig ner i vår trädgård med en bok och nästan glömma att du är mitt i stan. Havet som kännetecknar skärgårdsstaden Västervik finns tillgänglig för dig precis runt hörnet. Skärgårdsbåtarna ligger ett stenkast bort.

Västervik har kallats ”Ostkustens pärla” och det är en träffande beskrivning. Här finns det bästa av allt samlat på liten yta. Mysiga restauranger och fik för alla smaker, små personliga butiker och en absolut närhet till skärgården. Här väntar också rika natur och kulturupplevelser. Västerviksbygden är full av vandringsleder från norr till söder, och kan erbjuda något för alla. Kombinera med sköna utflykter till skärgårdsöarna, bada, fiska, klättra, hyr kajak eller cykel. Besök Astrid Lindgrens värld, Gränsö slott eller Västerviks museum och beskåda gatukonst i världsklass. Upplevelserna är många året runt, och vi delar gärna med oss av våra smultronställen och tipsar om våra egna favoritleder!

Hjärtligt välkommen ”hem” till oss!

Anna och Magnus Liljander

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Vi har självincheckning för alla, för minskad kontakt.
• Vi utför inte dagligt städ av rummen, av hänsyn till personal och gästens hälsa.
• Man bokar sin tid för frukost för att vi aldrig ska bli fler i matsalen än pandemilagen tillåter.
• Utöver vanlig städning så desinficerar vi nycklar, lysknappar och andra känsliga ytor.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er