STF Värmdö Sofielund

Hitta till STF Värmdö Sofielund

Det går utmärkt att ta sig till oss med såväl bil som med båt eller buss.

Med bil
Med bil tar ni er ut till Sofielund från Stockholm på under en timme, lite beroende på trafiken. Enklast är att skriva in Boda brygga i GPS:en (när ni kommer fram så ligger Sofielund på vänster sida). Här är ni välkomna att svänga in för att lasta av er packning, men vi har inte någon parkering här. Det hittar ni i stället i hamnen, några hundra meter bort.

Med båt
Boda brygga, som ligger alldeles intill oss, trafikeras av flera av Waxholmsbolagets linjer. Från Stockholm (Strömkajen) tar det cirka två timmar och från Vaxholm cirka en timme. Boda brygga är också en bra utgångspunkt för att fortsätta ut i skärgården och upptäcka öar som Gällnö, Grinda, Ingmarsö, Svartsö, Möja, Husarö och Finnhamn, för att nämna några.

Då vi även bedriver båttaxiverksamhet och båtcharter, kan vi också hjälpa er med båttransport, varhelst ni vill i skärgården eller för utflykter över dagen medan ni bor hos oss. Ni är varmt välkomna att höra av er med er förfrågan till oss.

Buss
Buss 438 avgår från Slussen och stannar vid hållplatsen Boda brygga, precis utanför oss. Resan tar en knapp timme och bussarna går året om.
  • GPS-koordinater: N59.3695821°, E18.6036185°