STF Vallåsens Värdshus

Mer om STF Vallåsens Värdshus

Vallåsens Värdshus har en omkring hundraårig historia. 1918 stod Vallåsens jaktvilla klar med öppen spis, cigarrer och dammiga whiskyflaskor. Här kunde man njuta av frisk luft, god jakt och riktig vildmark. Till och med konungen själv slöt upp ed sin bössa under de här åren. Så småningom blev det till ett konferenshotell som sedan 2003 drivits av familjen Oskarsson . Idag präglas det av en naturnära livsstil där skandinaviska designklassiker blandas med hantverk och konst. Att det finns många familjemedlemmar och vänner involverade på något sätt märker du när du besöker oss. Kanske för att vi bryr oss om vårt företag och våra gäster på riktigt. Kanske för att du ser samma person bädda en säng, servera och checka in gäster på samma dag. Ingen som jobbar hos oss är här av en slump eller en tillfällighet. Vi är vänner, syskon, föräldrar, kusiner, grannar och makar – och vi tycker om varandra.

Vi erbjuder bekvämt boende i dubbelrum och familjerum hela året. Vi är inte ett traditionellt hotell eller vandrarhem. Vi är något precis där emellan. En skön plats i naturen där du kan vara dig själv och ta del av vad vi tycker är en lyxig och härlig livsstil. Manglade bomullslakan, handdukar och städning ingår alltid. Däremot bäddar du din egen säng. Du kan välja att bo med självhushåll eller att äta i restaurangen när den är öppen och har alltid tillgång till alla våra stora ytor, gästkök och grillplats.

På Vallåsens Värdshus finns också en festlokal för upp till 80 gäster med orangeri, flera konferensrum, en scen, en stor trädgård, och restaurang. Med våra generösa ytor och sällskapsrum är vi ett populärt val för fester, konferenser och bröllop.

Restaurangen är öppen dagligen under högsäsong och alltid för grupper som har förbokat. I december är du välkommen hit för vårt stämningsfulla julbord. Sommartid kan du njuta av en fika i vår stora lummiga skogsträdgård. Vi använder ekologiska, närproducerade och rättvisemärkta produkter så långt det går och låter gärna säsongen och skogens skafferi styra menyn.
Vi blandar hantverk, naturmaterial och designklassiker med ett äkta och kärleksfullt värdskap. Välkommen till oss. Välkommen till skogen.

Moa och Mimi med familjer

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Vi vidtar extra försiktighet och har utökat vår städning.
• All mat går att få som take away
• Gästkök och Bastu är som vanligt gratis att använda men ska tidsbokas
• Här finns gott om ytor både utomhus och inomhus för gäster att vistas och umgås på och ändå tillämpa social distansering.
• Vi och vår personal är noga med att stanna hemma vid minsta lilla symptom, detsamma förväntar vi oss av er som besöker oss.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er