STF Vallåsens Värdshus

Omgiven av skog och stillhet vid Hallandsåsen

Vallåsens värdshus är en familjeägd mötesplats för cyklister, golfare, vandrare och livsnjutare. En plats för utveckling, kultur, rekreation och inspiration. Vi finns vid Hallandsåsens norra sluttning, omgivna av skog och stillhet.

Vallåsens Värdshus har en omkring hundraårig historia. 1918 stod Vallåsens jaktvilla klar med öppen spis, cigarrer och dammiga whiskyflaskor. Här kunde man njuta av frisk luft, god jakt och riktig vildmark. Till och med konungen själv slöt upp ed sin bössa under de här åren. Så småningom blev det till ett konferenshotell som sedan 2003 drivits av familjen Oskarsson . Idag präglas det av en naturnära livsstil där skandinaviska designklassiker blandas med hantverk och konst. Att det finns många familjemedlemmar och vänner involverade på något sätt märker du när du besöker oss. Kanske för att vi bryr oss om vårt företag och våra gäster på riktigt. Kanske för att du ser samma person bädda en säng, servera och checka in gäster på samma dag. Ingen som jobbar hos oss är här av en slump eller en tillfällighet. Vi är vänner, syskon, föräldrar, kusiner, grannar och makar – och vi tycker om varandra.

Vi erbjuder bekvämt boende i dubbelrum och familjerum hela året. Vi är inte ett traditionellt hotell eller vandrarhem. Vi är något precis där emellan. En skön plats i naturen där du kan vara dig själv och ta del av vad vi tycker är en lyxig och härlig livsstil. Manglade bomullslakan, handdukar och städning ingår alltid. Däremot bäddar du din egen säng. Du kan välja att bo med självhushåll eller att äta i restaurangen när den är öppen och har alltid tillgång till alla våra stora ytor, gästkök och grillplats.

På Vallåsens Värdshus finns också en festlokal för upp till 80 gäster med orangeri, flera konferensrum, en scen, en stor trädgård, och restaurang. Med våra generösa ytor och sällskapsrum är vi ett populärt val för fester, konferenser och bröllop.

Restaurangen är öppen dagligen under högsäsong och alltid för grupper som har förbokat. I december är du välkommen hit för vårt stämningsfulla julbord. Sommartid kan du njuta av en fika i vår stora lummiga skogsträdgård. Vi använder ekologiska, närproducerade och rättvisemärkta produkter så långt det går och låter gärna säsongen och skogens skafferi styra menyn.
Vi blandar hantverk, naturmaterial och designklassiker med ett äkta och kärleksfullt värdskap. Välkommen till oss. Välkommen till skogen.

Moa och Mimi med familjer

• Restaurang

Restaurang finns. Öppettider kan variera utifrån säsong.

• Självhushållskök

Fullt utrustat kök där du kan tillaga din mat själv. Köket är gemensamt för alla gäster.

• Husdjur tillåtna

Ett begränsat antal djurrum finns.

• Elbilsladdning

Möjlighet finns att ladda elbil.

• Bastu

Bastu finns.

• Wifi

Wifi i allmänna lokaler och/eller på rummet.

• Familjerum

Rum med minst 4 bäddar i samma rum.

• Cykelförvaring

Möjlighet till cykelförvaring finns.

• Cykeluthyrning

Cykel finns att hyra.

• Guider

Guider finns att hyra.

• Parkering

Bilparkering finns i anslutning till boendet, avgift kan tillkomma.

• Frukost

Frukost ingår i rumspriset eller finns att köpa mot tillägg. Öppettider/utbud kan variera utifrån säsong.

• <1 km till tågstation/busshållplats

Närmare än 1 km till tågstation/busshållplats.

• <1 km till markerad vandringsled

Närmare än 1 km till markerad vandringsled.

• Boka ett eget hus

Möjlighet finns att boka hela boendet för ditt sällskap.

• Grupper

Boendet har möjlighet att ta emot grupper om minst 10 personer.

• Konferens

Boendet har möjlighet att arrangera möten / konferens.

Rössjöholmsvägen
    312 75 Laholm Båstad

Med tåg & buss
    Ta tåget till Laholm och därifrån buss till station Våxtorp. Från busshållplatsen är det ca 1,7km att gå till vandrarhemmet.

Med bil
    Vallåsens Värdshus ligger ca 12 km öster om E6 avfart Båstad/Våxtorp och ca 20 km från E4 avfart Örkelljunga.

info@vallasensvardshus.se

Öppettider reception

Efter överenskommelse.

Antal rum

Följ STF Vallåsens Värdshus

Läs mer om vårt hållbarhetsarbete

Att jobba hållbart är en självklarhet för oss på Vallåsens Värdshus. Det går igen i allt från att odla och laga mat från grunden till att laga trasiga möbler istället för att slänga och köpa nytt.

Vi väljer alltid i första hand närproducerat, ekologiskt och rättvist. Matavfall komposteras och återanvänds i våra egna odlingar.

När det gäller möbler och inredning är det alltid i rena naturmaterial. Mycket är inköpt från auktioner och återbruk.

I hela organisationen går hållbarhet igen, även i hur vi tar hand om vår personal och oss själva. Det ska alltid vara trevligt att jobba – och vi tror att det märks när ni besöker oss.

Sök boende via karta

Nya boenden

Upplevelser i Sverige

Det finns mycket att uppleva och göra över hela landet. Oavsett om du är erfaren eller nybörjare. Välkommen att uppleva Sverige med oss. Här ger vi tips och inspiration - allt från guidade vandringar till grottäventyr.

Turista hållbart

Vi inspirerar till upplevelser som visar hänsyn för platsens natur- och kulturmiljöer och som bygger på nyfikenhet och upptäckarglädje. Läs mer om du hur du planerar en mer hållbar semester.