STF Vallåsens Värdshus

Boende

Våra rum
Vi är inte ett traditionellt hotell, men heller inte ett traditionellt vandrarhem. Vi är något precis där emellan. En skön plats i naturen där du kan vara dig själv och ta del av vad vi tycker är en lyxig och härlig livsstil.

Värdshuset har 22 rum med plats för upp till 64 personer. Rummen ligger i en egen byggnad. Här finns också konferensrum, festlokal med orangeri, sällskapsrum, uteplats med grillplats, gästkök, öppen spis samt en källare med bastu, biljard och bordtennis. I skogen utanför finns en badtunna som du kan hyra och markerade slingor för löpning, cykling och promenader.

Alla rum har eget kaklat badrum med dusch, handfat och toalett. Samtliga rum ligger på markplan och har fönster mot vår trädgård eller skogen. En del rum har två enkelsängar, andra har dubbelsäng. Ett antal rum är fyrbäddsrum (familjerum) med dubbelsäng plus våningssäng.

Hos oss ingår alltid manglade bomullslakan, handduk och badlakan, ekologiska badrumsprodukter, slutstädning av ditt rum samt tillgång till vårt fina gästkök. Du bäddar din egen säng och om du bor många nätter kan du lägga till daglig städning mot en avgift.​

Hundar är välkomna hos oss, men då ber vi dig att kontakta oss i förväg så vi kan placera dig i ett av de rum där vi tillåter hund. Vi tar en liten extra avgift för hunden.

​Frukost och middag
När du är vår gäst kan du välja att laga din egen frukost och mat i vårt gästkök eller köpa Lilla frukosten.

​Sov i flygande tält
Prova något annorlunda i sommar: hyr vårt flygande tält, uppspänt mellan björkar och ekar. Känslan av att sova svävande ovanför marken är unik och härlig. Här kan du lyssna på lövens sus och njuta av morgonens första solstrålar genom tältduken.

Det flygande tältet har plats för en familj på max 2 vuxna och 2 barn (max kilo 400 kg). Tältet är triangelformat och har 3 sidor att sova på. 2 små barn sover med enkelhet skavfötters.

Tältet är uppspänt på en enskild plats helt nära hotellet. Du har tillgång till låsbart förvaringsrum med egen dusch och toalett i hotellbyggnaden, samt förstås vårt gästkök och alla andra allmänna ytor. Lakan, täcken och handdukar ingår.

Tältet går att boka alla dagar i veckan 28 maj–25 september 2021.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er