STF Våxtorp/Vallåsens Värdshus

Mer om STF Våxtorp/Vallåsens Värdshus

Vallåsens Värdshus är ett familjeägt vandrarhem med restaurang och utrymme för möten, utveckling, kultur, rekreation och inspiration. Vi finns mitt mellan Malmö/Köpenhamn och Göteborg vid Hallandsåsens norra sluttning, omgivna av skog och stillhet.

För länge sedan var Vallåsen en jaktvilla - en plats för friluftsliv och avkoppling. Nu fyller vi samma funktion för både skidåkare, cyklister, vandrare, golfare och livsnjutare.

Vi erbjuder bekvämt boende i dubbelrum och familjerum hela året. Som gäst kan du välja att bo med självhushåll eller hotellpension.
Alla rum ligger på markplan med utsikt mot naturen. Samtliga rum har egen dusch och wc. Lakan, handdukar, schampo och tvål ingår alltid liksom avresestädning. Barnsäng finns att hyra.
Hundar är också välkomna, säg till i förväg!

Restaurangen är öppen dagligen under högsäsong och alltid för grupper som har förbokat. I december är du välkommen hit för vårt stämningsfulla julbord. Sommartid kan du njuta av en fika i vår stora lummiga skogsträdgård. Vi använder ekologiska, närproducerade och rättvisemärkta produkter så långt det går. Vi låter gärna säsongen och skogens skafferi styra menyn och väljer de råvaror som är bäst för årstiden. I trädgården odlar vi örter, sallader och annat gott som vi använder i vår restaurang.

Starta dagen med vår sköna frukostbuffé. Den består av hembakat bröd, egna marmelader, färskpressade juicer, egenrostad müsli, nybryggt kaffe och mycket mer.

Boka alltid mat i förväg!

Med generösa ytor och sällskapsrum är vi också ett populärt val för fester, konferenser och bröllop. På vår hemsida finns alltid fina erbjudanden och paketlösningar. Här kan du också läsa mer om våra årliga evenemang så som julbord, sommaropera och konstutställningar.

Välkommen!

På vandrarhemmet finns:
Sällskapsrum inrett med skandinaviska designklassiker. Bastu. Biljard. Bordtennis. Grillplats. Stor trädgård med flera sittplatser. Naturlekplats. Sällskapsspel. Tv-rum. Friluftsscen för konserter bl.a. opera. Fri parkering. Konferensrum och festlokal. Uthyrning av mountainbike (ridgecycling.com) och traditionell cykel.

I anslutning till vandrarhemmet:
Många fina stigar, leder och småvägar som lämpar sig till vandring, löpning och cykling. Möjlighet för Fiske, Golf, Utförsåkning, Zipline och Rodel. Stränder, museum, restauranger och utbud av olika evenemang i Båstad och Laholm. ICA-butik, bankomat, bensinstation och jourlivs finns i vår by Våxtorp, 1 km bort.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er