STF Valfjället/Drömbyn

Mer om STF Valfjället/Drömbyn

Drömbyn ligger vackert belägen i västra Värmlands skogar vid foten av Valfjället med självhushålls villavagnar.

På vinter är Valfjället en värmländsk pärla med riktig skidåkning. Förutom att vi har södra Sveriges högsta fallhöjd, omväxlande skidåkning för hela familjen så har vi också ski in ski out till boendet. På skidanläggningen har vi barnbackar, funpark med airbag, egen maskot som heter Valter och välpreparerade längdspår. Och under vintern är vår hemtrevliga restaurang öppen.

På sommaren hittar du många fina vandringsleder i fantastiska omgivningar. Det finns gott om stigar för dig som bara vill vara ute några timmar men vi har också flera vandringsleder på Valfjället. Förutom att vandra kan du bada, fiska och paddla kajak i sjön Hugn. Och ett stenkast från oss, i Noresund, ligger den Eda Golfklubb som är en omväxlande skogs- och parkbana i sjönära miljö.

Du bor i villavagnarna som har hotellstandard med tre separata sovrum. två badrum med dusch/WC, allrum med fullrustat kök, spis, micro, kyl/frys och kaffebryggare.

Du kan välja mellan att ha med dig egna sängkläder och handduk eller hyra av oss. Även när det gäller städning har du två val: städa själv (städutrustning finns i stugan) eller låt oss hjälpa dig för en mindre avgift.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er