STF Vålådalen Fjällstation

Öppettider

Öppettider vinter

Alla dagar 8-18 under säsong fram till den 24/4 och sedan från den 17/12 2022-8/1 2023 samt från den 3/2 -16/4 2023. Caféet för fika är öppet mellan 10-16. I butiken finns utrustning, matvaror, godis, glass med mera. Vår restaurang serverar frukost, lunch, våffelbuffé och middag varje dag. Med undantag under delar av januari då reception och butik är öppen kl. 9-15, med reservation för ändringar.

Restaurangen är endast öppen för lunch torsdag till och med söndag lunch.
Övrig tid endast öppet för grupp och konferens.
Från måndag den 7 februari är restaurangen öppen för samtliga måltider.

Sportboden: Skiduthyrning, pulkor, snöskor, instruktörer och information mm 9-17 (17/12 2022-16/4 2023).
Med undantag i januari då skiduthyrningen är öppen 9-15, med reservation för ändringar.
OBS! För grupper och självhushåll är det öppet nästan året runt. Kontakta oss för mer information.

Kontakta oss: 0647-353 00 sporten@valadalen.se

Öppettider sommar

Alla dagar 8-18 under säsong från den 23/6-25/9 2022. Caféet för fika och lunch är öppet mellan 10-16. I butiken finns utrustning, matvaror, godis, glass med mera. Vår restaurang serverar frukost, våffelbuffé och middag varje dag.
Sportboden: Cykeluthyrning, service, reservdelar och information mm 9-17 (23/6-25/9 2022).

Kontakta oss: 0647-353 00 sporten@valadalen.se

Öppettider lågsäsong

Reception, bokning & butik: vardagar 9-15 (25/4-1/5 och 1-22/6 och 26/9-16/12 2022), avvikelser kan förkomma. Under nästan hela året finns begränsad service med självhushåll i stuga/rum.