STF Vålådalen Fjällstation

Öppettider

Öppettider vinter

Reception/butik är öppen alla dagar 8-18 under säsong från den 20/12-8/1 samt den 3/2- 16/4 2023. Under perioden 9/1-2/2 2023 är restaurangen öppen torsdag till söndag, övriga dagar boende med självhushåll. I butiken finns utrustning, matvaror, godis, glass med mera. Vår restaurang serverar frukost, lunch, våffelbuffé och middag varje dag under säsong, med reservation för ändringar.
Sportboden: Skiduthyrning, pulkor, snöskor, instruktörer och information med mera. Öppet 9-16 (20/12 2022-24/4 2023). Med undantag i januari då skiduthyrningen är öppen 9-15, med reservation för ändringar.

Öppettider sommar

Receptionen/butik är öppen alla dagar 8-18 under säsong från den 22/6-24/9 2023. Caféet för fika och lunch är öppet mellan 10-16. I butiken finns utrustning, matvaror, godis, glass med mera. Vår restaurang serverar frukost, och middag varje dag under högsäsong.
Sportboden: Cykeluthyrning, service, reservdelar och information mm 9-16 (22/6-24/9 2023).

Öppettider lågsäsong

Reception/butik/skiduthyrning: 9-15 den 15/10-19/12 2022 och 9/1-3/2 och 1-21/6 2023, avvikelser kan förkomma. Hotellet har stängt 2-14/10 2022 och 1-31/5 2023.