STF Umeå Vandrarhem

Mer om STF Umeå Vandrarhem

Du hittar oss mitt i centrala staden, med gångavstånd till det mesta och nära till tåg, buss och flyg. Här kan vi erbjuda ett prisvärt och hemtrevligt boende i ett hus som huserat gäster sedan 1920-talet. Om du inte hittar något ledigt alternativ kontakta oss på telefon 090-771650

Här bor du i enkelrum, dubbelrum eller flerbäddsrum. Dusch och toalett finns på vissa rum och annars i nära anslutning till rummen. Vi bjuder på trådlöst internet, det finns tvättstuga och varje morgon dukar vi upp en god frukostbuffé. Det finns gott om parkeringsplatser för dig som kommer med bil och flygbussen stannar alldeles nära vandrarhemmet.

Vandrarhemmet ligger alldeles nära både Norrlandsoperan och Umeå Folkets hus som har många konferenser, teateruppsättningar och till och med en jazzfestival varje höst. Runt hörnet hittar du ett mysigt antikvariat och det finns många fina muséer inne i stan, såsom friluftsmuséet Gammlia och Bildmuséet. Vid Nolia finns inte mindre än fem olika sporthallar och där ordnas det ofta turneringar inom tennis, fotboll och andra sporter.

I Umeå brukar vi ha snörika vintrar och soliga somrar, och det är nära till både hav och berg. Här kan du verkligen ha roligt i naturen - öva skidtekniken inför Vasaloppet, de närmaste skidspåren är på promenadavstånd från vandrarhemmet, prova på klättring i Tavelsjö eller sola och bada i Norrmjöle om sommaren.

För familjer kan älgfarmen vara ett fint utflyktsmål, och varför inte en tur till Leos Lekland eller äventyrsbadet Storsjöhallen i Holmsund? På Holmön kan ni uppleva Visfestivalen och vandrarhemmet är en bra utgångspunkt om ni vill känna på äventyret och färdas med segelslup ut till fyrplatsen Stora Fjäderägg på en liten ö mitt ute i havet.

Frukost serveras alla dagar 7 - 9.30.

Några av rummen är djurtillåtna.

Jourtelefon nummer finns vid entrén om man behöver nå oss efter att receptionen har stängt.

Utcheckning: Alla dagar kl. 08.00-10.00
Incheckning: Alla dagar 16.00-19.00 Finns i huset mellan kl. 8-18
Fredag-Söndag Finns vi i huset mellan kl 8.00 till 13.00
Om ni önskar checka in senare så får ni kontakta oss.

Storhelger kan andra tider förekomma, information ges vid bokning!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här