Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Umeå Vandrarhem

Hitta till STF Umeå Vandrarhem

Flyg
Efter varje anlänt flyg går det flygbuss in till centrum. Närmaste hållplats ligger på Vasaplan.

Bil
STF Umeå Vandrarhem ligger i korsningen Skolgatan/E4:an. kommer du söderifrån så svänger du vänster i söderslättsrondellen Ikea och när ni kört över Tegsbron/Umeälven svänger ni höger i tredje trafikljuset. Kommer du norrifrån, sväng vänster vid det andra trafikljuset efter viadukten som går över E12.

Tåg och buss
Umeås tåg- och busstation ligger nästan vägg i vägg med varandra på Järnvägsallén. Enklaste vägen till vandrarhemmet är att följa Rådhusesplanaden rakt fram (mot Rådhuset) och sedan tar du höger vid Skolgatan. Följ Skolgatan i fyra kvarter så har du vandrarhemmet på vänster sida.
  • GPS-koordinater: N63.827502°, E20.2574°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er