STF Umeå Vandrarhem

Hitta till STF Umeå Vandrarhem

Flyg
Efter varje anlänt flyg går det flygbuss in till centrum. Närmaste hållplats ligger på Vasaplan.

Bil
STF Umeå Vandrarhem ligger i korsningen Skolgatan/E4:an. kommer du söderifrån så svänger du vänster i söderslättsrondellen Ikea och när ni kört över Tegsbron/Umeälven svänger ni höger i tredje trafikljuset. Kommer du norrifrån, sväng vänster vid det andra trafikljuset efter viadukten som går över E12.

Tåg och buss
Umeås tåg- och busstation ligger nästan vägg i vägg med varandra på Järnvägsallén. Enklaste vägen till vandrarhemmet är att följa Rådhusesplanaden rakt fram (mot Rådhuset) och sedan tar du höger vid Skolgatan. Följ Skolgatan i fyra kvarter så har du vandrarhemmet på vänster sida.
  • GPS-koordinater: N63.827502°, E20.2574°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er