STF Ulricehamn Hotell

Mer om STF Ulricehamn Hotell

Hotellet är beläget i utkanten av Ulricehamn vid sjön Åsunden. Här får du en skön och trivsam vistelse. Anläggningen är modern och alla rum har egen toalett, dusch och TV. Vi erbjuder funktionella och bekväma rum med 1-2 bäddar med möjlighet till en extrasäng. De flesta rum har nyrenoverat badrum. Ett välutrustat kök för självhushåll finns och här bor du i lugn och familjär miljö på bekvämt avstånd till både stad och natur. I huset finns restaurang med fullständiga rättigheter. Välkommen till ett prisvärt boende där du själv bestämmer servicegraden; vandrarhem eller hotell.

Ulricehamn är beläget i Sjuhäradsbygden, navet för svensk textil och design. Orten är en småstadsidyll och gågatan med medeltida anor minner om en tid då staden var tummelplats för handel och vandel. Bygden bjuder in till omväxlande natur och rika kulturella upplevelser. Bland Sjuhärads tusen sjöar och åar finns många fina kanotleder. Hyr en båt och njut en rofylld dag på sjön med fiske, bad och ljuvlig stillhet.

Se och göra
Bor du hos oss har du nära till många aktiviteter för hela familjen såsom; Västsveriges största skidbacke, längskidanläggning, simhall med äventyrsbad, 18 håls golfbana, Komosse naturreservat. "Gårdarna runt sjön". "Änglagård". Bad och fiske i många sjöar runt Ulricehamn. I den fina stadskärnan med lugn atmosfär strosar, fikar, shoppar du längs kullerstensgågatan kantad av delvis bevarad bebyggelse. Är du mer shoppingsugen ligger Gällstad bara 15 km bort med outletshopping och retrobutik m.m.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka