STF Trosa/Lagnö Studio Vandrarhem

Tips

Vi vill att du ska ha det lugnt och skönt när du besöker oss. Ät lite god mat, ta en promenad och vila ut. Strosa genom vår stora trädgård med bäck och damm. Och passa på att sjunka ner framför en film i vårt stora biorum. Vill du aktivera dig lite mer eller kanske besöker oss med kollegorna följer ett urval av saker att hitta på.

Ställ bilen – ta cykeln
Väl framme på STF Trosa/Lagnö Studio Vandrarhem har du det mesta inom cykelavstånd.  Och som tur är har vi cyklar till uthyrning för en liten peng hos oss under somrarna. Ta cykeln in till Trosa för en bit mat eller en tårtbit på något av våra konditorier! Eller ta cykeln åt andra hållet ut till havet och njut av den fria sikten och ett svalkande dopp!

Smaka lokalproducerat
Varför inte en ostprovning? Passa på att prova några lokalt producerade produkter eller delikatesser från Medelhavsländerna? Våra ostprovningar sker i samarbete med Trosas egna Ost & Delikatess – en liten butik med stora smaker. Och det går förstås lika bra att köpa med dig en ostbricka till rummet som att boka in ett tillfälle för provning i butiken! Bon apetit!

Avkopplande bastubad
Innan middagen tar vid kanske det kan passa med ett bastubad i vår vedeldade bastu i trädgården? En garanterad genväg till relaxläge.

Ge bort en trädhus-natt!
Ge bort ett romantiskt äventyr i vår natursvit, en möjlighet att bo bekvämt nära naturen.. och varandra. I vårt trädhus kan ett par vandra uppför en vindlande stig och kliva rätt in i ett litet hus i trädkronan där en bäddad grandlitsäng väntar.

Det blir definitivt en unik upplevelse att ta en eftermiddagsdusch bland ormbunkarna eller att få frukostkorgen upphissad till verandan om morgonen. Kontakta oss så berättar vi mer om vad det kostar och hur du går till väga för att boka en natt uppe bland topparna.

Bo i en bio
På Lagnö Studio bor du bekvämt och tassar i strumplästen till rummet efter kvällens film! På vandrarhemmets övervåning finns våra stora studio där vi tidigare har mixat filmer för både TV och bio. Det finns ett gästkök för egen middagslagning. Här serveras också frukosten nästa morgon! Så ni behöver inte gå utanför dörren, men det kan ju förstås vara skönt med en promenad till havet mellan filmerna!

I bo i en bio-paketet ingår bädd i två-fyrbäddsrum med lakan och frukost, och viktigast av allt; fri tillgång till bio och filmbibliotek! Kontakta oss för mer information.

För dig som reser med jobbet erbjuder vi:

Bokprat för pedagoger
Alla barn behöver berättelser! Och alla pedagoger behöver då och då lite tips på nya böcker! Högläsning och berättande lägger grunden till läsinlärning och till lusten att läsa! Som pedagog har du en viktig roll i detta! Bokpratet leds av Tin Carleson, Trillevipp Litteraturpedagog och hålls här hos oss. Kontakta oss för mer information om bokprat hos oss på STF Trosa/Lagnö Studio.

Kreativa mötesrum
Vill du skapa en positiv atmosfär och öka förmågan att hantera nya och svåra situationer? Inled i så fall konferensen med kreativa övningar som förbättrar kommunikationsförmågan och öppnar upp för dialog och samskapande. Men du kan ju få hjälp så klart. Maria Bergbäck från Ett Steg kan vara med och leda övningarna. Kontakta oss så berättar vi mer om hur du gör just ditt möte kreativt!

Kort om film – föredrag av Per Carleson
Du kanske redan visste att Studio Lagnö AB är ett företag i filmbranschen. Som har funnits med ända sedan 1982 och har arbetat med lång rad välbekanta filmer, och regissörer som Hasse & Tage och Ella Lemhagen. I dag producerar vi även egna kortfilmer. Och nu erbjuder vi dig en chans att få en inblick i hur det är att göra film. Per Carleson håller föredrag på temat film som passar perfekt som komplement och avkoppling under en konferens. Kontakta oss om du tycker att det låter spännande och vill höra mer.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här