STF Trosa Lagnö Studio

Mer om STF Trosa Lagnö Studio

Välkommen till Lagnö Studio, underbart beläget vid Lagnöbukten nära ett naturskyddat område med jordbruk, djur och det svenska kustlandskapet nära till hands.

Lagnö Studio ligger i en gammal renoverad ladugård. De gamla stockarna och de breda golvskivorna har bevaras. Lagnö studio är beläget vid havet 7 km utanför den pittoreska staden Trosa och här har många svenska filmpärlor klippts och ljudlagts. Runt huset hittar du både får, hästar och hönor. I trädgården finns utegrill, lekplats och en härlig vedeldad bastu. Du hittar badstranden 700 m bort.

Här finns sex gästrum med plats för 2-4 personer, både med våningssängar och med hotellsängar. Rummen är inspirerade av svenska filmer som Ronja Rövardotter, Picassos äventyr och Mitt liv som hund. Här finns stora gemensamhetsutrymmen och ett trevligt gästkök med matplatser.

Du kan också bo i Trädhuset, en natursvit för två i gårdens största lönn med utsikt över trädgården och med havsviken i bakgrunden. Det lilla huset i trädkronan rymmer en grandlitsäng (140 cm) och en stor taktäckt veranda. Frukost ingår och levereras upp nästa morgon. Köp till ett bastubad och delikorgen att avnjuta på verandan så är upplevelsen komplett. En natt här är en upplevelse för alla sinnen.

Eller sov under bar himmel i våra härliga hängmattor! Ett perfekt stopp för dig som söker det lilla extra. Med lätt packning tar du en kort promenad genom en liten hage och anländer vår lounge i en dunge av kastanjeträd. Här hänger hängmattorna bäddade och färdiga för en unik upplevelse. Låt dig vaggas till sömns av trädens sus! På morgonen väntar frukostkorgen att avnjutas i det gröna. Kvällen avslutas förslagsvis med ett bastubad. Beställ gärna till vår lilla delikatesskorg med godsaker för två för extra mys.

Oavsett hur du väljer att bo, erbjuds ett personligt och hemtrevligt boende i en avkopplande och naturskön miljö, nära till vatten, skog och äng.

Varmt välkommen!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er