STF Torna Hällestad/Trollskogens Vandrarhem

Mer om STF Torna Hällestad/Trollskogens Vandrarhem

Bara 15 km från Lund och 25 km från Malmö ligger den lilla byn Torna Hällestad. Här, vid Trollskogen början, bor du skönt i vårt gästhus, som är en del av en vitkalkad, fyrlängad skånegård med vasstak och kullerstensinnergård. Om du vill bo ännu närmare naturen bokar du boende i en jurta, som är det tältliknande hem som nomader i Mongoliet, och på andra ställen i Centralasien bor i, en slags korsning av tält och hus. Att sova i en jurta är en avkopplande upplevelse med hög mysfaktor. Genom väggarna hör du naturens ljud och skillnaden mellan att vara inomhus eller utomhus suddas ut.

För en skön start på dagen beställer du vår goda frukost. Den är helt ekologisk, och så ofta vi kan använder vi rättvisemärkta produkter. Vi ordnar en riklig frukost till alla, oavsett allergier och matpreferenser. Bor du i gästhuset och vill laga din egen mat har du tillgång till ett fullt utrustat kök. Bor du i en jurta finns ett litet pentry för enklare matlagning, eller så tar du helt enkelt med dig ditt Trangia-kök och lever ett nytt slags vildmarksliv, eller så lever du nomadliv fullt ut och lagar mat på vedkaminen!

Ditt boende kan du komplettera med frukost, sänglinne, handdukar och slutstädning. Vill du ordna allt själv går det lika bra. Vänligen notera att sovsäckar inte är tillåtna hos oss.

Kom till oss och njut av den lantliga idyllen. Gården är omgiven av vackra promenadvägar, bland annat Skåneleden och en pilgrimsled, som sträcker sig genom hagar, skogar och över åsar. Här bjuder vi på stillhet och tystnad, såväl som hjärtliga skratt och naturupplevelser. En paus från din vardag helt enkelt.

Trollskogens Vandrarhem är en anläggning full av oväntade pärlor. Det är en perfekt miljö både för dig som ensam vandrare, för en familj eller en grupp av vänner som söker natur- och kulturupplevelser. Vi välkomnar också det lilla företaget och företags- eller ledningsgruppen som behöver byta miljö, få nya intryck och nya kunskaper om sig själva.

Naturliga möten
Våra lokaler kan du hyra över dagen. Miljön är perfekt för det mindre mötet där du söker en annorlunda helhetsupplevelse. Du kan förboka mat till ditt möte, skånsk eller mongolisk.

Du kan också boka en teamutvecklingsdag till ditt företag, tillsammans med hästar ute i naturen. Det kan bli det bästa du har gjort för ditt företag, hästar är fantastiska på att leda människor rätt och visa på de förändringar som behöver göras. Kontakta oss så berättar vi mer!

Våra retreater & kurser i personlig utveckling återkommer regelbundet under året och är öppna för alla. Du kan också boka lektioner i mindfulness och hästkunskap.

Vill du kanske också hinna ägna dig åt shopping och museibesök? Trots att vi ligger så naturvackert har du nära till Lund, Malmö, Helsingborg och Köpenhamn. Mer info hittar du på Lunds turistbyrå www.visitlund.se.

Från Trollskogens Vandrarhem är det heller inte långt till vare sig badsjöar eller hav - du når närmsta badsjö på 5 minuter och havet på 40 minuter med bil.

Sen ankomst
Om du vill checka in efter receptionens stängning ber vi dig kontakta oss i förväg med beräknad ankomsttid, så ordnar vi det.

Varmt välkomna till STF Trollskogens Vandrarhem!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er