STF Torsby/Valbergsängen Sporthotell

Mer om STF Torsby/Valbergsängen Sporthotell

Här väntar vandring, cykling, paddla kajak, flottfärder, skidåkning och mycket mer. I Torsby kommun finns över 70 naturreservat med vacker natur.

Valbergsängen är en sport-, rekreations och konferensanläggning i norra Värmland. Naturskönt belägen endast 1,5 km från Torsby Centrum, mitt i Valbergets friluftsområde och med gångavstånd till Sveriges första skidtunnel Torsby skidtunnel. Med Valbergsängen som utgångspunkt så har du nära till allt oavsett om du gillar skidåkning, cykel eller bara få vandra i naturskön miljö. Hovfjällets snösäkra skidbackar finns på bekvämt avstånd. Området i och omkring Torsby Sportcenter erbjuder utmaningar och upplevelser året om.

Kom till oss och träna, koppla av, konferera och ät god mat, antingen du lagar den själv eller besöker vår restaurang. Valbergsängen är en anläggning som kan erbjuda mycket - hos oss kan man bo på vandrarhem eller hotell, bada bastu, konferera och äta god mat, antingen du lagar den själv eller besöker vår restaurang. Vi har plats för många, såväl familjer som träningsgruppen, fotbollslaget eller föreningen. Valbergsängen är helt enkelt en anläggning med närhet till det mesta och perfekt för dig som vill ha en aktiv vistelse.

Välkommen!

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ

Läs mer och boka