STF Tofta gård/Orust Vandrarhem

Mer om STF Tofta gård/Orust Vandrarhem

Våren och sommaren på Orust är livlig med många människor i rörelse. Gästhamnarna är välbesökta och restauranglivet är i full gång. Men även hösten och vintern är vacker, då höststormar och vinterns stillhet samsas på denna västkustens största ö.

Nästan så långt västerut du kan komma i Sverige ligger vandrarhemmet Tofta Gård, fridfullt inbäddat i lantlig miljö bland Bohusläns klippor. På bara tio minuters gångavstånd finns havet och vår egen lilla udde. Här bor du i hemtrevliga rum med tillgång till kök för självhushåll. Rummen har 2-4 bäddar. Dusch och toalett delas av 2-3 rum, i många rum finns handfat.

På gården finns en stor gräsmatta med plats för lek och egna aktiviteter som brännboll, kubb eller femkamp. I direkt anslutning till vandrarhemmet finns fina promenadstigar som du följer till havet, fiskeläget Stocken och upp på det bohuslänska "fjället".

För vandrarhemsgäster har vi öppet från mitten av april till mitten av oktober. Frukostservering varje dag under perioden 15 juni fram till sista söndagen i augusti. Restaurangen är öppen för förbokade grupper under större delen av året.

Du kan välja att enbart hyra ett rum för natten eller boka till lakan & handduk, bäddad säng, badrock och/eller städning av rummet vid avresa. Vi har några spjälsängar för utlåning (bokas i förväg) och det finns hårfön och utrustning för strykning att använda. Hos oss hittar du också gästdator, tvättstuga, bastu och badtunnor (endast förbokning).

Vi har stor erfarenhet av att arrangera både stora och små fester, och bröllop har blivit vår specialitet. Vår vackra loge är en mycket uppskattad plats för bröllop och andra större fester. Här går det bra att bjuda in till fest för 60-200 personer.

En konferens på Tofta Gård är alltid en speciell upplevelse. Här möts ni i naturnära kreativ miljö med möjlighet till avkoppling. Våra lokaler passar bra för grupper 15-80 personer. Samla ett gäng arbetskamrater, släkten, kompisarna eller någon annan grupp där du trivs och boka en aktivitet hos oss! Välj mellan exempelvis vinprovning, kajakpaddling, mordmysterium, bad i tunna, matlagning eller bara för en skön promenad i våra vackra omgivningar. Det går också bra att hyra ”Eget hus” för grupper upp till 40 personer som vill sköta sig själva.

Upptäck Orust från kajaken! Bara 1 km bort ligger en kajakuthyrning där du kan hyra all kajakutrustning du behöver. Minigolf och sommarbutik väntar på den närbelägna campingen. Besök också Orust härliga havsbad och vandringsleder. Åk på fisketurer och flanera i genuina fiskelägen. Granne med oss finns en pay-and-play bana för golf och 18-håls golfbana finns 7 km bort.

Incheckning
Receptionen är öppen för incheckning kl 16-19 under högsäsong, annars enligt överenskommelse. Gäster som har betalat sin bokning i förskott kan checka in senare än kl 18, ring oss bara under receptionstiden så berättar vi var nyckeln finns.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er