STF Tjärö

Mat & dryck

Tjärö restaurang

Vår restaurang ligger direkt nere vid vattenbrynet och här serveras frukost, lunch och på kvällen buffé eller a la carte. Med utsikt över Blekinge skärgård tar vi vara på den goda maten. I stort fokuserar vi på rena och enkla smaker – som verkligen smakar något. På Tjärö äter du med både gom, öga och kropp! Att mat smakar bra och presenteras på ett tilltalande sätt tycker vi är självklart. Men mat ska även ge energi och välmående. Meningen är att den mat vi serverar, ska hålla dig pigg och energisk – hela dagen. Och du ska alltid få en smakupplevelse att minnas.

Restaurangen är öppen varje dag för frukost och lunch. Kvällsserveringen är öppen varje fredag och lördag under Tjärös säsongsöppettider samt varje dag från slutet av maj till slutet av augusti.

Under lunchen tar vi inga beställningar, utan då är det drop in som gäller. För kvällen går det dock fint att boka bord, och det är något som vi starkt rekommenderar. Boka på 0454-60063.

Vi har fullständiga rättigheter.

Tjärö Café

Varmt välkomna till vårt café vid havet! Här kan ni köpa sallader, varma mackor, Tjärös räksmörgås, Tjärö-våffla, mjukglass, kakor, kaffe, läsk, öl, vin samt snacks. Utbudet och våra öppettider kommer variera beroende på säsong.

Vi har även en liten kiosk i samma byggnad där vi säljer kalla drycker, godis och apoteksprodukter, med mera. Vårt café är öppet under helger och högsäsong.

Varmt välkomna till oss på soliga Tjärö!

Med reservation för ändringar av öppettider och utbud.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er