Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Teusajaure Fjällstuga

Hitta till STF Teusajaure Fjällstuga

STF Teusajaure ligger i anslutning till Kungsleden på sträckan mellan Kebnekaise och Saltoluokta. De flesta åker med stugvärden i motorbåten för att ta sig över. Båttrafiken går enligt tidtabell anpassad till de bussar som trafikerar Sjöfallsvägen. STFs policy är att alla i båten skall bära flytväst. Förutom motorbåtstrafiken så finns det roddbåtar att tillgå över sjön i Kungsledens sträckning. Dessa ansvarar Laponiatjuottjudus för.

I mån av tid för stugvärden kan man även få transport till öst- eller väständen på Teusajaure. Detta gör man upp med stugvärden på plats.

Områdeskartor:
Kungsleden, Nikkaluokta-Saltoluokta, Laponia