Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Tåtorp Café & Logi Göta kanal

Mer om STF Tåtorp Café & Logi Göta kanal

Här bor du med närhet till upplevelser både på land och på vatten. De grönskande omgivningarna bjuder in till natursköna cykelvägar och Dragvägen längs med Göta kanal bjuder på ett stycke svensk historia.. Vandrarhemmet har ekologiskt fokus och ligger i ett charmigt litet hus med en prunkande trädgård som bjuder in till avkoppling. Under juli månad är vårt lilla trädgårdscafé öppet kl 12-17 och serverar kaffe och hembakta bullar.

Miljöinriktningen sätter avtryck på hela din vistelse här. "Det Naturliga Huset" är byggt helt i trä, isolerat med cellulosafiber, med fönster och dörrar producerade på lokala snickerier. Husen är elsanerade och alla vitvaror är energisnåla. Slamfärg och linoljefärg har använts utvändigt och invändigt är rummen målade med bivaxlasyr i behagliga kulörer. Rummen är ljusa och luftiga, belägna på andra våningen. Välj mellan två, tre eller fyrbäddsrum. Är ni fler bor ni i gavelrummet med sex sköna sängar och egen balkong mot söder. Varje rum har tillgång till ett eget privat badrum med dusch/wc, belägna på bottenplan.

För dig som vill hushålla själv finns ett rymligt gästkök med allt du behöver för att laga en god middag. Runt Vänern och Vättern hittar du flera gårdsbutiker med ett utbud av ekologiska grönsaker och andra livsmedel. Är vädret fint njuter du av maten ute i trädgården, kanske under äppleträden. Det finns även en liten matsal med vedkamin att elda i.

Sommartid serverar vi en ekologisk frukost att avnjutas i glaspaviljongen eller ute i trädgården. Nybakat bröd, krav-ost och god salami från ett lokalt charkuteri, mjölk och yoghurt från Hjordnära mejeri vid Vättern står på bordet. Äggen och tomaterna är förstås också ekologiska från gårdar i närheten.

Varmt välkomna till oss i sommar!

Margareta och Jonas Fällström

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• STF Tåtorp/Göta kanal är ett litet vandrarhem med fyra luftiga, rymliga rum med egen ingång. Varje rum har egen dusch/wc en trappa ner.
• Frukost serveras vid bordet eller ute i vår stora trädgård. Grillar finns att tillgå och det finns gott om utrymme både inomhus och utomhus.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er