STF Tännäskröket

Mer om STF Tännäskröket

Vår fjällanläggning ligger inbäddad mellan två berg. Vintertid åker vi skidor på längden och tvären. Vi har 17 nedfarter och fem liftar. Tännäskrökets längdskidåkningsspår är en del av Nordic Ski Center som är ett av världens största spårsystem med över 300 km preparerade längdspår och 450 km skoterspår som binder samman hela Funäsfjällsområdet.

Här kan du bo i lägenheter eller vackra fjällhus med härlig utsikt över backen och den norska fjällkedjan. Sommartid fiskar, vandrar, paddlar och njuter vi. Med Rogens naturreservat runt hörnet och våra myskoxar är det en underbar upplevelse att åka till fjällen sommartid.

I vår restaurang serveras lokalproducerad mat som av White Guide blivit utnämnd till en av fjällvärldens bästa.

Välkommen till Tännäskröket, en del av Funäsfjällen!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

Flera boendealternativ