STF Tännäskröket lägenheter

Mer om STF Tännäskröket lägenheter

Det är något speciellt med Tännäskröket. Den där äkta, genuina fjällkänslan, när naturen står orörd och stämningen präglas av fäbodkulturen från förr. Vackert inbäddad mellan skog och fjäll ligger vår fjällanläggning i underbara Funäsfjällen, cirka tjugo minuter från Funäsdalen.

Området bjuder på massor av aktiviteter både sommar och vinter. På vintern väntar sjutton nedfarter och fem liftar samt längdskidåkningsspår som är en del av Nordic Ski Center och tillhör ett av världens största spårsystem med över 300 km preparerade längdspår. Sommar som vinter är fisket fantastiskt.
Under sommaren väntar även vandring, cykling och paddling. Åk på bäversafari och möt livs levandes myskoxar. Utforska fantastiska Rogen naturreservat som med sin labyrint av sjöar, böljande fjäll och lavklädda torrakor är en unik upplevelse i myskoxarnas hemtrakter.

Tännäskröket passar också alldeles särskilt bra för barnfamiljen med massor av kul och lärorika aktiviteter. Här får barnen också träffa Malte myskoxe.
På Tännäskröket somnar du bekvämt med fjällen utanför dörren. Du kan välja mellan att bo i någon av våra vackra naturnära fjällstugor eller fina lägenheter, alla skapade med naturen som inspiration. Fullt utrustade och med allt du behöver för en härlig vistelse. Eller checka ut helt och bo i vår ekostuga.
Vår restaurang Arran har flera år blivit omnämnd i White Guide. Med råvaror från Norrland i allmänhet och Härjedalen i synnerhet lagas klassiska rätter i modernistisk tappning. Avslappnat, genuint, ärligt, enkelt, gott, miljömedvetet.

Öppettider varierar beroende på säsong, så kontakta oss gärna för att stämma av hur det ser ut när just du vill komma till oss.

Välkommen till Tännäskröket, en del av Funäsfjällen!

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ

Läs mer och boka