STF Tännäskröket lägenheter

Mer om STF Tännäskröket lägenheter

Vår fjällanläggning ligger inbäddad mellan två berg. Vintertid åker vi skidor på längden och tvären. Vi har 17 nedfarter och fem liftar. Tännäskrökets längdskidåkningsspår är en del av Nordic Ski Center som är ett av världens största spårsystem med över 300 km preparerade längdspår och 450 km skoterspår som binder samman hela Funäsfjällsområdet. Här kan du bo i lägenheter eller vackra fjällhus med härlig utsikt över backen och den norska fjällkedjan. Sommartid fiskar, vandrar, paddlar och njuter vi. Med Rogens naturreservat runt hörnet och våra myskoxar är det en underbar upplevelse att åka till fjällen sommartid. I vår restaurang serveras lokalproducerad mat som av White Guide blivit utnämnd till en av fjällvärldens bästa.

Tännäskrökets lägenheter finns i två- och fyrbäddsutförande. Lägenheterna är moderna, luftiga och fullt utrustade. Alla lägenheter ligger naturskönt i en länga i nära anslutning till centrumbyggnad där ni checkar in, restaurang ( se öppettider), badkåta och aktiviteter.

Välkommen till Tännäskröket, en del av Funäsfjällen!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ

Läs mer och boka