STF Sunne Hembygdsgård B&B

Mer om STF Sunne Hembygdsgård B&B

Boendet i Sunne ligger naturnära vid Sunne Hembygdsgård, högt beläget med utsikt över Sunne och sjön Fryken. Hembygdsgården har anor från 1700-talet och på området finns även andra historiska byggnader som ett skolmuseum och ett av Sveriges äldsta tingshus.

Nobelpristagare Selma Lagerlöf satte Sunne på världskartan. Många av platserna i hennes romaner och inte minst hennes hem Mårbacka är idag välbesökta platser. Bygden bjuder även på en omväxlande och upplevelserik natur.

Den vackra naturen i Fryksdalen är perfekt för att exempelvis hyra en kanot, vandra i naturreservaten eller cykla runt de många sjöarna. I Sunne finns en fin alpin anläggning för både längd- och utförsåkning. Sommartid lockar golfbanor och Sunne Vattenpark för blöta äventyr. Rottneros park och berättarladan där Västanå teater har föreställningar hela sommaren med nya teaterupplevelser varje säsong. På gångavstånd finns även restauranger, marknader och butiker.

Rummen
Hos oss finns 17 rum (48 bäddar) utspridda i olika byggnader, allt från enkelrum till dubbelrum, trebäddsrum och fyrbäddsrum. I varje byggnad finns delade badrum och toaletter.

Innan du börjar dagens äventyr så finns en härlig frukost uppdukad till på dig. Varmt välkommen till oss på Sunne Hembygdsgård!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här