STF Strömsnäsbruk Vandrarhem

Tips

Hos oss på STF Strömsnäsbruk Vandrarhem bor du i natursköna omgivningar som även passar bra för dig som reser med barn. Du som blir badsugen kan välja mellan att bada i poolen som ligger ett stenkast från vandrarhemmet eller promenera ner till Hammarsjön som ligger mitt i samhället. Det finns gott om saker att göra och se under din vistelse hos oss – här kommer litet ett urval av våra bästa tips!

Missa inte

… att njuta av vår underbara hembygdspark som är omgiven av stora gräsytor med skönt skuggande ekar. Familjens minsta medlemmar kan roa sig i lekparken där sandleksaker    finns att låna.

… att grilla hemma i hembygdsparken. Vi har spel till utlåning för dig som gärna hänger kvar i parken och myser.

… att hyra en cykel och ge dig ut på en tur längs cykellederna som finns häromkring.

… att paddla på ån Lagan i kanot. Prata med oss om uthyrning så hjälper vi dig.

… att investera i ett fiskekort under semestern. Det finns gott om vattendrag kring vandrarhemmet.

… att ta en dag på djurparken eller åka på älgsafari som båda finns tillgängliga i häromkring.

… att ta en dressintur med hela familjen. På lördagar finns det också möjlighet att åka rälsbuss för er som föredrar det.

… att botanisera bland några av våra närliggande museer och gallerier. Du kan till exempel utforska Vävskedsmuseet, Idrottsmuseet, lokalt hantverk och konstgallerier.

Nyfiken på att veta mer om några av våra tips?
Kontakta oss via mejl eller fråga oss på vandrarhemmet under ditt besök.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er