STF Storulvån Fjällstation

Mer om STF Storulvån Fjällstation

Knappt en timme från Åres puls hittar du Svenska turistföreningens fjällstation Storulvån.

Fjällstationen ligger vid vägs ände och är både en inkörsport till STFs övriga fjällstationer i Jämtlandsfjällen, men också en oas, en mötesplats och ett aktivitetscentrum för den som gillar friluftsliv. Fjällstationen bjuder på en skön mix av pulshöjande aktiviteter, hisnande toppturer, intressanta kvällsarrangemang, barnveckor och inte minst god mat och dryck. Här finns ca 150 bäddplatser, restaurang med fullständiga rättigheter och sportverksamhet med både uthyrning och guider.

Barnen har en viktig roll på Storulvån. Vi har länge anordnat populära fjällveckor för familjer där barnen får stå i fokus. Kika in på fliken ”Aktiviteter” för aktuella och bokningsbara arrangemang.

På Storulvån finns något för alla, utmana dig själv med ett topptursäventyr, njut av lugnet bland fjällbjörkar och kantareller eller varför inte konferera med utsikt?
Storulvån är också den självklara platsen för att starta och avsluta längre och kortare fjällturer i Jämtlandsfjällen.

Att bo på fjällstation är något som saknar motsvarighet! Vi är varken ett hotell eller en fjällstuga. Vi är något helt speciellt mittemellan. Ett boende mitt ute på fjället där ingen annan civilisation finns. Enkla, rustika rum där du själv väljer din grad av bekvämlighet. Vill du ha mesta möjliga service eller söker du efter lägsta pris? Hur du än bor har du tillgång till självhushållskök, torkrum och sällskapsrum.

Bokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-12