STF Storulvån Fjällstation

Mer om STF Storulvån Fjällstation

Knappt en timme från Åres puls hittar du Svenska turistföreningens fjällstation Storulvån.

Fjällstationen ligger vid vägs ände och är både en inkörsport till STFs övriga fjällstationer i Jämtlandsfjällen, men också en oas, en mötesplats och ett aktivitetscentrum för den som gillar friluftsliv. Fjällstationen bjuder på en skön mix av pulshöjande aktiviteter, hisnande toppturer, intressanta kvällsarrangemang, barnveckor och inte minst god mat och dryck. Här finns ca 150 bäddplatser, restaurang med fullständiga rättigheter och sportverksamhet med både uthyrning och guider.

Barnen har lite av en särställning här. Ett eget äventyrsland, lekfulla ledare, familjeveckor och sportlovsprogram är några av ingredienserna.

På Storulvån finns något för alla, utmana dig själv med ett topptursäventyr, njut av lugnet bland fjällbjörkar och kantareller eller varför inte konferera med utsikt?
Storulvån är också den självklara platsen för att starta och avsluta längre och kortare fjällturer i Jämtlandsfjällen.

Att bo på fjällstation är något som saknar motsvarighet! Vi är varken ett hotell eller en fjällstuga. Vi är något helt speciellt mittemellan. Ett boende mitt ute på fjället där ingen annan civilisation finns. Enkla, rustika rum där du själv väljer din grad av bekvämlighet. Vill du ha mesta möjliga service eller söker du efter lägsta pris? Hur du än bor har du tillgång till självhushållskök, torkrum och sällskapsrum.

I vår uthyrning kan du hyra allt du behöver för fjällturen. Även om du är nybörjare eller erfaren så har vi ett sortiment för dig. De spelar ingen roll om det är vinter eller sommar. Här kan du komplettera din utrustning för att få en så bra tur som möjligt.

Anpassningar med anledning av coronapandemin

För att kunna välkomna dig och andra gäster till våra fjällstationer på ett tryggt sätt har vi gjort ett antal anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Under 2021 gäller fortsatt obligatorisk bokning och förbetalning av övernattning på våra fjällstationer. Vi har minskat antalet bokningsbara bäddar i flerbäddsrum för att skapa mer yta och för att säkerställa att våningssäng endast behöver delas av gäster i samma sällskap. Vi fördelar sällskap i olika rum så långt det är möjligt, men kan inte garantera eget rum om du inte har bokat det.
• Täcke och kudde finns på plats. Det är obligatoriskt att ha med sig eget underlakan och örngott (alternativt hyra på plats) i tillägg till sovsäck, reselakan eller påslakan till befintliga täcken. Du behöver kunna täcka alla sängtextilier för din egen säkerhet.
• Vi erbjuder kontaktfri incheckning. Om du önskar att checka in utan att behöva möta någon, kontakta oss före ankomst på vår mejladress som du hittar i bokningsbekräftelsen under ”Kontaktinformation”.
• Vi har dessutom gjort flera ytterligare förändringar som gäller för dig som besökare på STFs fjällstationer under 2021, aktuell information hittar du på https://www.svenskaturistforeningen.se/senastecoronainfo
• Det är också viktigt att du uppdaterar dig på Folkhälsomyndighetens senaste allmänna råd inför din vistelse.

Tack för din förståelse och välkommen ut på fjället!

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-12

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er