Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och nu kämpar vi för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Storulvån Fjällstation

Hållbarhet

Hos oss kan du semestra med gott samvete. Vi jobbar aktivt med att hela vår verksamhet ska vara hållbar – från samarbete med lokala producenter av hållbart kött, till grön elförsörjning.

Upptäck hållbart hos oss

Hos oss kan du utforska fantastiska natur- och kulturmiljöer till fots, eller med skidor på vintern. Vi strävar alltid efter att göra ett så litet avtryck som möjligt på naturen runt oss. Vi har avgett hållbarhetslöftet, vilket innebär att vi stolt följer STFs hållbarhetspolicy, vad gäller social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet.

Några exempel på våra gröna satsningar

• Energi – elen på vårt boende kommer från förnybara energikällor.
  • Mat – du som äter hos oss kan vara säker på att våra stapelvaror är KRAV-märkta eller ekologiska råvaror. Kött som serveras är vilt, däribland ren, älg och fisk, eller utegående/gräsuppfödda kor och lamm.
  • Kompostering – här hos oss blir matavfallet till näringsrik kompost. Vi komposterar både gäst- och köksavfall.
  • Vi använder endast miljömärkta rengöringsmedel.

Du som gäst kan bidra

• Hållbara resor. Välj ett miljövänligt sätt att resa, så minskar du utsläppen från din semester rejält. Det går att åka kollektivt hela vägen till oss!
  • Miljövänlig mat. Ät närproducerat och handla hos våra grannar i bygden så stöttar du vårt lokalsamhälle.
  • Hållbara upptäckter. Utforska våra härliga omgivningar till fots och gör dem gärna ännu vackrare genom att plocka upp skräp du hittar.

Våra hållbarhetsmärkningar

• Naturens bästa
  • Ekoturismföreningen
  • Green Key