STF Storrödtjärn Fjällstuga

Mer om STF Storrödtjärn Fjällstuga

Fjällstugan är en så kallad "Abrahamssonstuga" med två gästrum med 10 bäddar vardera fördelade på två kabiner. Stugvärden bor i ett eget rum mitt i stugan.

På STF Storrödtjärn kan du betala med Swish men ta gärna med lite kontanter också på turen. Tekniken fungerar inte alltid på fjället. Betalning med kort är inte möjlig på STF Storrödtjärn.

Upplev STF Storrödtjärn
Fjällstugan ligger i Långfjällets naturreservat, som gränsar mot Rogens naturreservat och i närliggande Töfsingdalens nationalpark. Stugan ligger på kalfjället och bjuder på en betagande utsikt. En topptur till Slagufjället ger överblick över stora delar av Rogens naturreservat.

Så här funkar en fjällstuga
I en fjällstuga bor du mysigt och enkelt i flerbäddsrum med självhushåll. Rummen är olika stora och har kaminer som värmekälla samt våningssängar. På plats finns en stugvärd som välkomnar dig och hjälper dig till rätta. Som gäst hugger du själv ved, hämtar vatten i bäcken eller sjön, diskar och städar efter dig.

Här har vi samlat all information du behöver inför en vistelse i en av våra fjällstugor https://www.svenskaturistforeningen.se/fjallstugor