STF Storrödtjärn Fjällstuga

Mer om STF Storrödtjärn Fjällstuga

Fjällstugan är en så kallad "Abrahamssonstuga" med två gästrum med 10 bäddar vardera fördelade på två kabiner. Stugvärden bor i ett eget rum mitt i stugan. Butik finns (sortiment small).

Upplev STF Storrödtjärn
Fjällstugan ligger i Långfjällets naturreservat, som gränsar mot Rogens naturreservat och i närliggande Töfsingdalens nationalpark. Stugan ligger på kalfjället och bjuder på en betagande utsikt. En topptur till Slagufjället ger överblick över stora delar av Rogens naturreservat.

Så här funkar en fjällstuga
I en fjällstuga bor du mysigt och enkelt med självhushåll i flerbäddsrum. På plats finns en stugvärd som välkomnar dig och hjälper dig till rätta. Som gäst hugger du själv ved, hämtar vatten i bäcken eller sjön, diskar och städar efter dig. Rummen är olika stora och har kaminer som värmekälla samt våningssängar. På alla fjällstugor finns boende för gäster med hund. Du bokar inte en specifik bädd i förväg – principen ute till fjälls är att alla får tak över huvudet. Du kan däremot förbetala en ospecificerad sovplats på STFs hemsida. En ospecificerad sovplats innebär antingen en ordinarie sängplats eller en bekväm golvbädd med madrass, täcke och kudde. Du tar själv med dig lakan eller sovsäck. I många av våra stugor har vi fjällbutiker där du kan proviantera. Vissa av dessa butiker har också försäljning av gasolflaskor, T-bränsle, fjällkartor och myggmedel. Flera av stugorna har också vedeldad bastu.

Betalning i fjällstuga
Det finns flera sätt för dig att betala ditt boende på fjällstugorna. Information om betalningssätt och priser hittar du här: http://www.svenskaturistforeningen.se/betalningfjall

FÖRBETALA BOENDE I STF FJÄLLSTUGA

För att få bästa pris kan du förbetala en ospecificerad sovplats.