STF Storliens Fjällgård

Mer om STF Storliens Fjällgård

Vi är ett mysigt och familjärt vandrarhem vid kalfjällets fot. Vildmarken och de orörda fjällens vidder sträcker sig miltals ut från vår lilla fjällgård, samtidigt som det är lätt att ta sig hit. Fantastiska tur- och vandringsleder finns direkt utanför dörren och vintertid drar vi upp till 6 mil klassiska längdspår. Även alpin åkning finns på bekvämt avstånd.

I området runt STF Storliens Fjällgård finns också rikligt med utflyktsmål, aktiviteter, sägner och historia att fylla din vistelse med. Här hittar du vilda forsar, mäktiga vattenfall, bäckar o tjärnar att bada eller fiska röding eller öring i. Vildmark och orörd terräng utanför dörren. Här startar Södra Kungsleden vidare mot Blåhammaren, Sylarna och Helags fjällstationer.

Här finns massor av natur- och friluftsaktiviteter samtidigt som du har möjlighet att hitta på roliga saker och vara social under kvällstid. I huvudbyggnaden hittar du bastu, TV/sällskapsrum, lekrum och bordtennisrum för stora och små att roa sig i. Och vår mysiga pub såklart. Vår matservering är öppen under säsong. Kontakta oss gärna för att stämma av om det är så just när du vill komma till oss. Du kan självklart använda våra gästkök för självhushåll året runt. Mataffär ligger 1,5 km bort.

Välkommen på en underbar semester i jämtländska fjällen- välkommen till Storliens Fjällgård!

Tina Arnesson Hackzell med personal

Bra att veta när du bokar

1 maj – 22 juni har vandrarhemmet öppet endast för gruppbokningar.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er