STF Storliens Fjällgård

Boende

Huvudbyggnaden
I Huvudbyggnaden byggt 1958-64 bor du enkelt och bekvämt i våra 2-, 3-, och 4- bäddsrum. Det går även att få 2- och 4-bäddsrum med WC. Rummen sprider ut sig på 3 våningar med självhushållskök, dusch, torkrum och toaletter i varje korridor. Det finns även sällskapsytor i form av matvrå, allrum med tv, samt grupplokal för såväl konferens som pingisturnering och Yoga.I huvudbyggnaden finns även en bastu, pub och restaurang (öppna under anvisade tider och säsong).

Torpet
Denna stuga är väldigt mysig och mycket bra att hyra om man vill rå om sig själva och inte behöva tänka på ljudnivåer eller annat. I Torpet finns ett 2-bäddsrum med två enkelsängar och ett stort 4-bäddsrum med två våningssängar och soffgrupp. Det får som mest plats två extrasängar i rummet. Här finns också ett pentry med litet köksbord och 4 sittplatser, samt ett mindre badrum med dusch. Hundar är tillåtna. Wifi finns.

Annexet
Vårt Annex har 20 fasta bäddar fördelat på fyra 4-bäddsrum (två våningssängar i varje) och två 2-bäddsrum (en våningssäng). Det är ett suterränghus där övervåningen huserar de fyra 4-bäddsrummen och ett allrum med soffgrupp och matbord med stolar. På undervåningen ligger det 2 duschar, två toaletter, ett pentry samt de två 2 bäddsrummen. Hundar är tillåtna. Wifi finns.

Är ni en större grupp och önskar självhushåll kan Storstugan/Annexet med sina 20 bäddar (2 st 2-bädds- och 4 st 4-bäddsrum), 2 duschar & toaletter, kök och samlingsrum vara ett alternativ.

Alla gäster har självklart tillgång till våra allmänna utrymmen, torkrum och gästkök oavsett i vilket hus man väljer att bo i. I huvudbyggnaden finns även pingis-/konferens/yogarum, gästkök, matsal för helpension, pub, bastu, TV-rum.

Stor, gratis parkering på gårdsplanen. Uttag till motorvärmare finns att hyra i begränsat antal.

Bra att veta när du bokar

1 maj – 22 juni har vandrarhemmet öppet endast för gruppbokningar.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er