STF Stora Karlsö Vandrarhem

Mer om STF Stora Karlsö Vandrarhem

Naturreservatet Stora Karlsö reser sig ur havet som en mäktig klippa. Ön är som ett träd med sina årsringar och berättar om olika epoker och tidsåldrar för hela Gotland.

Vandrarhemmet på Stora Karlsö utsågs 2003 till årets vandrarhem av medlemmar i STF. Anläggningen består av olika boenden i Norderhamn, Hien och Bergshyddan, alldeles vid vattnet. På vandrarhemmet finns tvättmöjligheter och toalett men ingen dusch. Badbryggor finns i Hien och i Norderhamn.

Stora Karlsö är förklarad som riksintresse och är världens näst äldsta naturskyddade område med sitt rika fågelliv och sina unika orkidéängar. Upplev tusentals sillgrisslor och tordmular, och fågelungarnas hoppning sista veckan i juni. Hit åker du för att möta ett lugn och en stillhet. På ön finns inga bofasta men många besökare väljer att bo över på ön

Välkommen till ett paradis mitt i Östersjön!

Boka

Boka genom att kontakta STF Stora Karlsö Vandrarhem direkt.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här