Just nu genomför vi uppdateringar på webbplatsen vilket kan medföra tillfälliga störningar. Tack för ditt tålamod!

STF Mörbylånga/Stora Frögården

Tips

På Öland finns det en massor att se och göra.

Upplev det unika Stora Allvaret, åk på en konstrunda bland öns alla fina konstnärsbutiker, spana efter fåglar i fågelparadiset Beijershamn, njut av vinden på en kurs i vindsurfing och köp med hem goda öländska kryddor från Ölands örtagård.

För den kulturintresserade finns både pampiga Kalmar slott och skeppet kronan med sin spännande historia. För barnen skulle ett besök bland de exotiska djuren på Ölands Djurpark vara ett minne.

Du som är intresserad av fågelliv har nära till fågelskyddsområdet Beijershamn och för den som vindsurfar är den goda vinden vid Ölands kuststräcka klassad som en av landets vindsäkraste platser. Eller varför inte ta en tur bland öns alla fina konstbutiker? Här kryllar det nämligen av vackert och gediget konsthantverk och det finns mycket fint att köpa med hem som minne.

Efter en dag full med intryck promenerar du ner till Stora Frögårdens egna strand och njuter av en klarröd solnedgång över Kalmarsund. Kanske passar du samtidigt på att ta en kvällspromenad längs stranden eller varför inte ett svalkande kvällsdopp?

Varmt välkommen att bo hos oss!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här