STF Mörbylånga/Stora Frögården

Mer om STF Mörbylånga/Stora Frögården

Hos oss bor du med egen badstrand mitt i ett av UNESCOs världsarv: Södra Ölands odlingslandskap och nära Stora Alvarets speciella flora och fauna. Stora Frögården var en gång i tiden ett barnhem för ”friska barn från tuberkulösa hem”. Köket är fortfarande inrymt i barnhemmets gamla kök. Alla byggnader ligger i anslutning till den vackra innergården, som rymmer härliga sittgrupper och en uteservering.

Vi erbjuder fina och personligt inredda rum med allt från en till sex bäddar. Våra fem- och sexbäddsrum har eget pentry och sexbäddsrummen har även en egen uteplats med utsikt över havet. Samtliga rum har toalett och de flesta har även egen dusch. Vandrarhemmet är tillgänglighetsanpassat.

Vi har öppet året runt, och erbjuder utmärkta lokaler för konferens, fester och andra sammankomster. Stora Frögården passar med sin stora kapacitet även perfekt för träningsresor och utbildningar.

Här på Öland finns mycket att se och upptäcka. Du som är intresserad av fågelliv har nära till fågelskyddsområdet Beijershamn och för den som vindsurfar är den goda vinden vid Ölands kuststräcka klassad som en av landets vindsäkraste platser. Eller varför inte ta en tur bland öns alla fina konstbutiker? Här kryllar det nämligen av vackert och gediget konsthantverk och det finns mycket fint att köpa med hem som minne.

Efter en dag full med intryck promenerar du ner till Stora Frögårdens egna strand och njuter av en klarröd solnedgång över Kalmarsund. Kanske passar du samtidigt på att ta en kvällspromenad längs stranden eller varför inte ett svalkande kvällsdopp?

Varmt välkommen att bo hos oss!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er