STF Stockholm/Zinkensdamm Vandrarhem

Mer om STF Stockholm/Zinkensdamm Vandrarhem

Välkommen till ett personligt och hemtrevligt vandrarhem mitt på Södermalm. Du hittar oss i Södermalms största park, Tantolunden. Här kan du bada på Stockholms längsta sandstrand, motionera och spela minigolf. Det centrala läget och närheten till tunnelbana och bussar gör att du lätt kan ta dig till Stockholms alla hörn. Samtidigt borgar de omgivande grönområdena för en god natts sömn.

Här finns bra boende för alla. Vi har 150 ljusa och trivsamma rum i olika storlekar och prislägen. Vill du bo riktigt bekvämt med hög standard väljer du våra rum med privat badrum. Förutom sköna sängar och bra inredning, har du platt-TV med fria kabelkanaler på rummet. Eller boka in dig på ett av våra klassiska vandrarhemsrum med våningssängar. Fräscha dusch- och toalettavdelningar finns på varje våningsplan.

Den gamla söderandan möter du i vår restaurang där du kan äta frukost, lunch och middag. När vädret tillåter är du välkommen att värma dig i solen på vår stora uteservering. I det stora och välutrustade gästköket har du möjlighet att laga din egen mat. Låna gärna en nyckel till ett privat kylfack från receptionen. Reser du med bil går det bra att boka plats i vårt garage.

Vandrarhemmet ligger mitt på Södermalm – Stockholms mest levande stadsdel. Här finns allt. Stora breda gator och små mysiga gränder. Parker och torg med myllrande folkliv. Höga berg med hänförande utsikt. Teatrar, biografer, restauranger, barer och pubar. Och massor av affärer.

Vi har öppet dygnet runt – hela året.

Vi ses!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ

Läs mer och boka