STF Stockholm/Zinkensdamm Hotell & Vandrarhem

Mer om STF Stockholm/Zinkensdamm Hotell & Vandrarhem

Här bor du hemtrevligt mitt på härliga Södermalm - ett område som är välkänt för alla sina restauranger, caféer, barer, teatrar, konstgallerier, små butiker och den speciella söderatmosfären. Det centrala läget och närheten till tunnelbana och bussar gör att du lätt kan ta dig till Stockholms alla hörn. Samtidigt har du nära till grönområden och kan bada på Stockholms längsta sandstrand, motionera och spela minigolf i Tantolunden, Söders största park.

Du kan välja mellan att bo i hotellrum eller i vår vandrarhemsdel. Rummen i hotelldelen är nyrenoverade med sköna sängar stort TV-utbud, gratis bredband och WIFI. Bokar du ett av våra superiorrum ingår minibar och te/kaffekokare på rummet.

I vandrarhemsdelen erbjuder vi 150 ljusa och trivsamma rum i olika storlekar och prislägen. Vill du bo riktigt bekvämt med hög standard väljer du våra rum med privat badrum. Förutom sköna sängar och bra inredning, har du platt-TV med fria kabelkanaler på rummet. Eller boka in dig på ett av våra klassiska vandrarhemsrum med våningssängar. Fräscha dusch- och toalettavdelningar finns på varje våningsplan.

På morgonen dukar vi upp vår generösa frukostbuffé i restaurangen med allt möjligt gott; äggröra, bacon, yoghurt med bär, fil, olika juicer, kaffe/te, nybakat bröd, frukter samt en mängd olika sorters pålägg. När vädret tillåter är du välkommen att värma dig i solen på vår stora uteservering. I restaurangen erbjuds också lunch och middag under dagen. I det stora och välutrustade gästköket har du även möjlighet att laga din egen mat. Låna gärna en nyckel till ett privat kylfack från receptionen. Reser du med bil går det bra att boka plats i vårt garage.

Välkommen till Stockholmspulsen!