STF Stockholm/Långholmen Vandrarhem

Mer om STF Stockholm/Långholmen Vandrarhem

Långholmens Vandrarhem är Stockholms mest fängslande. Vid Södermalm i Stockholm ligger den grönskande ön Långholmen. Här har vi renoverat ett gammalt fängelse till ett annorlunda, inbjudande och spännande vandrarhem. Det gamla fängelseintaget är numera reception med servering som är öppen dygnet runt och det vackra galleriet från 1866 finns bevarat som en luftig ljusgård.

År 1975 lämnade den sista fången ön och i maj 1989 började en annan sorts gäster komma till det gamla fängelset. Du bor i de ursprungliga och fräscht renoverade fängelsecellerna i 2- eller 4- bäddsrum. Rummen är trivsamt och funktionellt möblerade och mot ett tillägg kan du få ett rum med egen dusch, WC, telefon, radio och kabel-TV. Alla rum är rökfria och har kostnadsfri trådlös internetuppkoppling. Och givetvis får du egen nyckel till cellen.

På Långholmen hittar du caféer och härliga strandbad sommartid och möjlighet till sköna promenader eller långa löparrundor längs vattnet. Eller varför inte springa en tur över Västerbron alldeles bredvid vandrarhemmet, där maratonlöparna svettas i juni varje år?! Du har nära till Södermalms stora utbud av grymma restauranger, trendig shopping, härlig kultur och nöjen.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ

Läs mer och boka