STF Stockholm/Långholmen Vandrarhem

Grupper

Bo, umgås och övernatta med din grupp i en historisk miljö på den gröna ön Långholmen i Stockholm.  Vi  kan hjälpa er med olika typer av boende, mat, arrangemang med mera. Vi är miljömärkta med Svanen och arbetar med vårt hållbarhetsarbete i alla delar.

Hotell eller vandrarhem?
Omgivet av parkområden och ett stenkast från strandbadet hittar ni Långholmen hotell och vandrarhem. Byggnaderna har tidigare varit fängelse och häkte men är nuförtiden en trivsam och unik plats i Stockholm. Vare sig om ni väljer att bo på hotellet eller vandrarhemmet så bor ni i de tidigare cellerna – som givetvis är renoverade och bra komfort för en avkopplande natt.

På hotellet kan ni bo bekvämt med hotellstandard. Vi har celler för 1-4 personer. Härlig frukostbuffé ingår.

Bo på vandrarhemmet och välj själv vad som ska inkluderas. Vi har celler med egna badrum eller celler med delat badrum i vår vandrarhemskorridor. Lägg till lakan, handduk, städning och frukost om så önskas.

Långholmen ligger mellan Södermalm och Kungsholmen i Stockholm. Det tar cirka 10 minuter att gå hit från Hornstull där ni hittar närmaste centrum med tunnelbana, bussar och flygbussar. Kommer ni hit med bil så erbjuder vi gratis parkering i mån av plats.

Lokaler
Behöver ni ett grupprum eller mötesrum när ni bor hos oss så går det att lägga till. Vi har flera lokaler som finns i anslutning till hotellet och vandrarhemmet. Ska ni arrangera en stor träff eller fest så har vi även en egen festvåning i herrgårdsstil. Vi har även en egen konferensavdelning som hjälper er ifall ni vill boka en konferens med övernattning.

Vi har en egen arrangemangsavdelning som erbjuder roliga, spännande och lärorika aktiviteter med randiga förtecken. Vi har även guidade turer med besök i vårt egna fängelsemuseum. Under sommaren kan vi tipsa om att spela boule i vår rastgård eller paddla kajak.

På Långholmen kan ni göra mer än att bo. Hör av er med era önskemål för er grupp så tar vi fram ett förslag.